loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
36.12 Socjologia Nomos
-23%

Ideologie w mieście
O społecznej produkcji przestrzeni

Kurnicki Karol

Wydawnictwo: Nomos
Oprawa: Miękka
36,12 zł
47,00 zł
Cena regularna: 47,00 zł (-23%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 32,10 zł (+13%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Książka jest konsekwencją stwierdzenia, że przestrzeń miejska to społeczny produkt i jako taka jest zawsze ideologiczna. Pytania, jakie są w niej postawione, i wynikłe z nich rozważania odnoszą się do sposobów funkcjonowania oraz konsekwencji tej ideologiczności. Ideologia, jako główne pojęcie poddane reinterpretacji w tekście, widziana jest z perspektywy jej tworzenia w społecznych praktykach, związanych z życiem codziennym, infrastrukturą w mieście czy materialnością. Książka jest próbą praktycznego zastosowania ?zwrotu przestrzennego? w naukach społecznych, co oznacza, że opiera się na zestawieniu i równoczesności, podstawionych w zamian tradycyjnie linearnej argumentacji. W nawiązaniu głównie do Lefebvre?a, Bourdieu i Boltanskiego wypracowuje koncepcje przestrzennej ideologii czy przemocy, wskazując zarazem możliwości opartej na przestrzenności krytyki społecznej w sytuacji, gdy ?wszystko jest ideologiczne?. Z przyjemnością czyta się książkę, która ? eksplorując pogranicza kilku dyscyplin ? nie rości sobie pretensji do interdyscyplinarności, przeciwnie ? usiłuje znaleźć dla siebie miejsce na poziomie przestrzennie rozmieszczonych teorii wykorzystywanych w różnym trybie, także przez inne niż socjologia dyscypliny naukowe.Książka Karola Kurnickiego jest bez wątpienia pracą inspirującą do przetestowania innych, nie mniej ważnych wniosków z badań dotyczących ideologii, ideologiczności, miejskości, miasta, uprzestrzennienia teorii oraz kilku jeszcze pojęć i zjawisk z powyższymi związanych. Zaproponowany w niej eksperyment przybliżania jest ciekawym zamierzeniem badawczym dla socjologów i filozofów, a szczególnie dla badaczy miast wychodzących od marksowskiej bazy, nadbudowy, ideologii i alienacji. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Ewy Rewers

Szczegóły

Tytuł
Ideologie w mieście
Podtytuł
O społecznej produkcji przestrzeni
Autor
Kurnicki Karol
Wydawnictwo
Rok wydania
2018
Oprawa
Miękka
Ilość stron
231
Format
23.5x15.5
Języki
polski
ISBN
9788376884950
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788376884950

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
36,12 zł
47,00 zł
Cena regularna: 47,00 zł (-23%)
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 32,10 zł (+13%)
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Ideologie w mieście - Kurnicki Karol
Ideologie w mieście
Kurnicki Karol
36,12 zł
47,00 zł
Przejdź do koszyka
36,12 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO