loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
280.35 Książki Cambridge University Press

Analysis of Variance Designs

A. J. Guarino

,

Lawrence S. Meyers

,

Glenn C. Gamst

Oprawa: Twarda
280,35 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

ANOVA (Analysis Of Variance) is one of the most fundamental and ubiquitous univariate methodologies employed by psychologists and other behavioural scientists. Analysis of Variance Designs presents the foundations of this experimental design, including assumptions, statistical significance, strength of effect, and the partitioning of the variance. Exploring the effects of one or more independent variables on a single dependent variable as well as two-way and three-way mixed designs, this textbook offers an overview of traditionally advanced topics for advanced undergraduates and graduate students in the behavioural and social sciences. Separate chapters are devoted to multiple comparisons (post hoc and planned/weighted), ANCOVA, and advanced topics. Each of the design chapters contains conceptual discussions, hand calculations, and procedures for the omnibus and simple effects analyses in both SPSS and the new 'click and shoot' SAS Enterprise Guide interface. "... readable but with a level of complexity commensurate with that of the topic." J.T. Saccoman, Choice Magazine1. ANOVA and research design; 2. Measurement, central tendency, and variability; 3. Elements of ANOVA; 4. The statistical significance and effect of strength; 5. Analysis of variance assumptions; 6. One-way between subjects design; 7. Multiple comparison procedures; 8. Two-way between subjects design; 9. Three-way between subjects design; 10. One-way within subject design; 11. Two-way within subjects design; 12. Three-way within subjects design; 13. Simple mixed design; 14. Complex mixed design: two between-subject factors and one within-subject factor; 15. Complex mixed design: one between-subject factor and two within-subject factors; 16. Analysis of covariance; 17. Advanced topics in analysis of variance; Appendix A. Primer on SPSS; Appendix B. Primer on SAS Enterprise Guide; Appendix C. Table of critical f values; Appendix D. Deviational formula for sums of squares.

Szczegóły

Tytuł
Analysis of Variance Designs
Autor
A. J. Guarino , Lawrence S. Meyers , Glenn C. Gamst
Rok wydania
2008
Oprawa
Twarda
Ilość stron
594
ISBN
9780521874816
EAN
9780521874816
Kraj produkcji
ES
Producent
Cambridge University Press
José Abascal 56 lok. 1°
28003 Madrid
ES
+34 91 171 58 00
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
280,35 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Produkt
Analysis of Variance Designs
A. J. Guarino, Lawrence S. Meyers, Glenn C. Gamst
280,35 zł
Przejdź do koszyka
280,35 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO