loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
102 Książki Oxford University Press

Social

Matthew D. Lieberman

Oprawa: Twarda
102,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Why are we influenced by the behaviour of complete strangers? Why does the brain register similar pleasure when I perceive something as 'fair' or when I eat chocolate? Why can we be so profoundly hurt by bereavement? What are the evolutionary benefits of these traits? The young discipline of 'social cognitive neuroscience' has been exploring this fascinating interface between brain science and human behaviour since the late 1990s. Now one of its founding pioneers, Matthew D. Lieberman, presents the discoveries that he and fellow researchers have made. Using fMRI scanning and a range of other techniques, they have been able to see that the brain responds to social pain and pleasure the same way as physical pain and pleasure; and that unbeknown to ourselves, we are constantly 'mindreading' other people so that we can fit in with them. It is clear that our brains are designed respond to and be influenced by others. For good evolutionary reasons, he argues, we are wired to be social. The implications are numerous and profound. Do we have to rethink what we understand by identity, and free will? How can managers improve the way their teams relate and perform? Could we organize large social institutions in ways that would work far better? And could there be whole new methods of education?PREFACE ; PART ONE: BEGINNINGS ; 1. Who Are We? ; 2. The Brain's Passion ; PART TWO: CONNECTION ; 3. Broken Hearts and Broken Legs ; 4. Fairness Tastes Like Chocolate ; PART THREE: MINDREADING ; 5. Mental Magic Tricks ; 6. Mirror, Mirror ; 7. Peaks and Valleys ; PART FOUR: HARMONIZING ; 8. Trojan Horse Selves ; 9. Panoptic Self Control ; PART FIVE: SMARTER, HAPPIER, MORE PRODUCTIVE ; 10. Living with a Social Brain ; 11. Working with a Social Brain ; 12. Educating the Social Brain ; EPILOGUE

Szczegóły

Tytuł
Social
Autor
Matthew D. Lieberman
Rok wydania
2013
Oprawa
Twarda
Ilość stron
384
ISBN
9780199645046
EAN
9780199645046
Kraj produkcji
PL
Producent
GPSR Oxford University Press Espana S.A.
Avenida de Castilla, 2
28022 El Parque Empresarial San Fernando de Henares
PL
916602600
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
102,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Produkt
Social
Matthew D. Lieberman
102,00 zł
Przejdź do koszyka
102,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO