loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
109 Książki Cambridge University Press

The Role of Measurement in Economics

Richard Stone

Oprawa: Miękka
109,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

First published in 1951, and originally delivered as the Newmarch Lectures for 1948-9, this book examines the role of measurement in obtaining and applying economic knowledge. Esteemed economist Richard Stone, who went on to win the Nobel Prize in Economics, divides his topic into four sections: questions of fact and empirical constructs; the truth or falsity of a hypothesis; the estimation of parameters; and questions of prediction. This book will be of value to anyone with an interest in economics and the development of the discipline.List of tables; List of diagrams; Preface; Part I. Introduction: 1. Newmarch and the progress of statistical inquiry; 2. Economics and measurement; 3. Four types of question in economics; Part II. Four Aspects of the Problem of Measurement: 4. Facts and empirical constructs; 5. Deductively formulated theories and their verification; 6. Postulates for the theory of choice; 7. The estimation of parameters; 8. The nature of prediction; 9. A simple model; 10. The development of a linear model over time; 11. Prediction and economic policy; 12. Practical objections to exact models; 13. Prediction from static models; Part III. Some Illustrations of the Problems of Measurement: 14. Social Accounting; 15. The three forms of economic activity; 16. Transactions in the British economy in 1948: an example; 17. The derivation of the example from published sources; 18. The structure of transactions and some important national aggregates; 19. The group structure of transactions; 20. Systems of transactions from the viewpoint of accountancy; 21. Statistical design in social accounting; 22. Market demand from the viewpoint of economic theory; 23. Other influences to be taken into account; 24. The formulation of market demand relationships; 25. Statistical problems; 26. Demand analyses for the United Kingdom; 27. Demand analyses for the United States of America; 28. The sources used in the American analyses; 29. Concluding remarks.

Szczegóły

Tytuł
The Role of Measurement in Economics
Autor
Richard Stone
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
94
ISBN
9781107673861
EAN
9781107673861
Kraj produkcji
ES
Producent
Cambridge University Press
José Abascal 56 lok. 1°
28003 Madrid
ES
+34 91 171 58 00
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
109,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Produkt
The Role of Measurement in Economics
Richard Stone
109,00 zł
Przejdź do koszyka
109,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO