37.91
Książki
Elipsa
Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa
Wydawnictwo:
Elipsa
Oprawa: miękka
Opis
Wstęp
Słowo, obraz, dźwięk to fundamentalne składniki komunikowania masowego. Ich siła i oddziaływanie zaznacza się przede wszystkim w mediach audiowizualnych, a także cyfrowych. Są one częstym i chętnie podejmowanym przez badaczy tematem. Można je bowiem analizować z perspektywy socjologii, psychologii, medioznawstwa, ale także teologii i kulturoznawstwa. Ponieważ ich odbiorcą jest człowiek, nie sposób tej wszechstronności uniknąć. Wiedza na temat radia, telewizji, filmu, Internetu jest fundamentem ludzkiej mediosfery, w tym przede wszystkim właściwego ich odbioru.
Ogromna popularność mediów audiowizualnych wśród odbiorców, a zatem ich podatność na oddziaływanie nie pozwala przejść obojętnie wobec tej problematyki. Stąd też zespół pracowników naukowych oraz doktorantów Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie podjął się gruntownych badań nad zagadnieniem przekazu audiowizualnego oraz cyfrowego, efektem czego jest niniejsza publikacja.
W pierwszej części, zatytułowanej „Odbiór przekazu audiowizualnego", zostały zaprezentowane tematy, wprowadzające czytelnika w tematykę mediów audiowizualnych. A są to artykuły następujące: o różnicach między komunikowaniem bezpośrednim i masowym - ks. mgr lic. Ryszarda Gołąbka SAC, o zależnościach między logosferą, audiosferą i ikonosferą - ks. dr. Zenona Hanasa SAC, o formach manipulacji w mediach audiowizualnych - mgr lic. Kingi Cybulskiej, o percepcji przekazu audiowizualnego - dr. Grzegorza Łęcickiego, o krytycznym odbiorze przekazów audiowizualnych, formatowaniu stacji radiowych w kontekście różnych gatunków radiowych oraz o wpływie technologii video, a także VoD na konsumpcję mediów audiowizualnych - dr. Piotra Drze-wieckiego, o interakcji między prowadzącymi programy telewizyjne i radiowe a ich odbiorcami, a także o uwarunkowaniach i formach aktywności odbiorczej - mgr lic. Anny Maślanej i o wpływie reklamy telewizyjnej i radiowej na odbiorcę - dr Moniki Przybysz.
Opracowania części drugiej - „Cyfrowa rewolucja a etyka, obyczaje, style życia" - odnoszą się do form funkcjonowania i zaangażowania w przestrzeni mediów cyfrowych. W tym temacie są to teksty - o współczesnej rewolucji cyfrowej w świetle przewidywań Alvina Tofflera autorstwa mgr lic. Katarzyny Sitkow-skiej, o współczesnych portalach społecznościowych jako formie komunikacji - dr Aleksandry Gralczyk, o portalach społecznościowych - jako budulca cy-berkultury mgr. lic. Pawła Płatka, o tablecie jako medium - dr. Marka Robaka, o aktywności kobiet na social media - dr Małgorzaty Laskowskiej, o religii w In-ternecie - ks. dr. Zenona Hanasa, a także o technologiach mobilnych w edukacji i pracy - dr. Piotra Drzewieckiego.
Część trzecia książki zatytułowana jest „Cyfrowa rewolucja a komunikacja medialna" i traktuje o przemianach technologicznych, a także społecznych, kulturowych oraz prawnych w świecie cyfrowych oraz audiowizualnych środkach społecznego przekazu. Są to następujące teksty: o fotografii i słowie w prasie, telewizji w analogowym i cyfrowym świecie - ks. dr. Andrzeja Adamskiego, o roli cyfrowych systemów informacyjnych w rozwoju konsumpcjonizmu - dr Aleksandry Gralczyk, a także o mindmappingu jako narzędziu aktywnej i kreatywnej edukacji - dr. Piotra Drzewieckiego.
Media audiowizualne oraz cyfrowe są tak obszernym tematem, iż nie sposób, by prezentowana publikacja stanowiła wyczerpujące opracowanie. Stanowi jednak cenny wkład w wiedzę na ten temat w ujęciu medioznawczym, a także zachętę do podejmowania dalszych badań nad tą dynamiczną przestrzenią mass mediów.
Słowo, obraz, dźwięk to fundamentalne składniki komunikowania masowego. Ich siła i oddziaływanie zaznacza się przede wszystkim w mediach audiowizualnych, a także cyfrowych. Są one częstym i chętnie podejmowanym przez badaczy tematem. Można je bowiem analizować z perspektywy socjologii, psychologii, medioznawstwa, ale także teologii i kulturoznawstwa. Ponieważ ich odbiorcą jest człowiek, nie sposób tej wszechstronności uniknąć. Wiedza na temat radia, telewizji, filmu, Internetu jest fundamentem ludzkiej mediosfery, w tym przede wszystkim właściwego ich odbioru.
Ogromna popularność mediów audiowizualnych wśród odbiorców, a zatem ich podatność na oddziaływanie nie pozwala przejść obojętnie wobec tej problematyki. Stąd też zespół pracowników naukowych oraz doktorantów Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie podjął się gruntownych badań nad zagadnieniem przekazu audiowizualnego oraz cyfrowego, efektem czego jest niniejsza publikacja.
W pierwszej części, zatytułowanej „Odbiór przekazu audiowizualnego", zostały zaprezentowane tematy, wprowadzające czytelnika w tematykę mediów audiowizualnych. A są to artykuły następujące: o różnicach między komunikowaniem bezpośrednim i masowym - ks. mgr lic. Ryszarda Gołąbka SAC, o zależnościach między logosferą, audiosferą i ikonosferą - ks. dr. Zenona Hanasa SAC, o formach manipulacji w mediach audiowizualnych - mgr lic. Kingi Cybulskiej, o percepcji przekazu audiowizualnego - dr. Grzegorza Łęcickiego, o krytycznym odbiorze przekazów audiowizualnych, formatowaniu stacji radiowych w kontekście różnych gatunków radiowych oraz o wpływie technologii video, a także VoD na konsumpcję mediów audiowizualnych - dr. Piotra Drze-wieckiego, o interakcji między prowadzącymi programy telewizyjne i radiowe a ich odbiorcami, a także o uwarunkowaniach i formach aktywności odbiorczej - mgr lic. Anny Maślanej i o wpływie reklamy telewizyjnej i radiowej na odbiorcę - dr Moniki Przybysz.
Opracowania części drugiej - „Cyfrowa rewolucja a etyka, obyczaje, style życia" - odnoszą się do form funkcjonowania i zaangażowania w przestrzeni mediów cyfrowych. W tym temacie są to teksty - o współczesnej rewolucji cyfrowej w świetle przewidywań Alvina Tofflera autorstwa mgr lic. Katarzyny Sitkow-skiej, o współczesnych portalach społecznościowych jako formie komunikacji - dr Aleksandry Gralczyk, o portalach społecznościowych - jako budulca cy-berkultury mgr. lic. Pawła Płatka, o tablecie jako medium - dr. Marka Robaka, o aktywności kobiet na social media - dr Małgorzaty Laskowskiej, o religii w In-ternecie - ks. dr. Zenona Hanasa, a także o technologiach mobilnych w edukacji i pracy - dr. Piotra Drzewieckiego.
Część trzecia książki zatytułowana jest „Cyfrowa rewolucja a komunikacja medialna" i traktuje o przemianach technologicznych, a także społecznych, kulturowych oraz prawnych w świecie cyfrowych oraz audiowizualnych środkach społecznego przekazu. Są to następujące teksty: o fotografii i słowie w prasie, telewizji w analogowym i cyfrowym świecie - ks. dr. Andrzeja Adamskiego, o roli cyfrowych systemów informacyjnych w rozwoju konsumpcjonizmu - dr Aleksandry Gralczyk, a także o mindmappingu jako narzędziu aktywnej i kreatywnej edukacji - dr. Piotra Drzewieckiego.
Media audiowizualne oraz cyfrowe są tak obszernym tematem, iż nie sposób, by prezentowana publikacja stanowiła wyczerpujące opracowanie. Stanowi jednak cenny wkład w wiedzę na ten temat w ujęciu medioznawczym, a także zachętę do podejmowania dalszych badań nad tą dynamiczną przestrzenią mass mediów.
Szczegóły
Tytuł
Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa
Autor
Andrzej Adamski
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2012
Oprawa
miękka
Ilość stron
324
ISBN
8371510946
Rodzaj
Książka
EAN
8371510946
Data premiery
2012-11-13
Kraj produkcji
PL
Producent
Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki
Dodałeś produkt do koszyka

Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa
37,91 zł
Recenzje