49.25
Pedagogika
Oficyna Wydawnicza Aspra
Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym
Zarys zagadnienia
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Aspra
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Opis
Szanowny Czytelniku, w książce tej ? w niemieckim kontekście ? zawarte są pytania i próby odpowiedzi odnoszące się do: ? jakości kształcenia, ewaluacji i akredytacji w szkolnictwie wyższym; ? agencji akredytacyjnych oraz rynku akredytacyjnego w kontekście europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego i procesów globalnych; ? związku między narodowym systemem akredytacji a strukturą państwa i modelem polityki szkolnictwa wyższego; ? ładu akredytacyjnego, celów polityki i praktyki akredytacyjnej w powiązaniu z modelem szkolnictwa wyższego i statusem szkół wyższych; ? zadań, kompetencji i instrumentów działania podmiotów akredytacyjnych; ? zdolności instytucji akredytacyjnych przyczyniania się do rozwoju kultury i systemów zapewniania jakości w szkołach wyższych, a także przyczyniania się do trwałego zapewniania i rozwoju nauczania o ?dobrej jakości?. "Jako osiągnięcia badawcze ujęte przez Autora w monografii warto wskazać: ? szczegółową diagnozę procesu akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego z całą jej złożonością struktury ?landowej? i różnorodnością agencji akredytacyjnych; ? przybliżenie w szczegółowej i usystematyzowanej warstwie zasad oceny jakości kształcenia czy też akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego na poziomie uczelni wyższych; ? znaczące wzbogacenie dorobku naukowego procesu akredytacyjnego, w tym oceny jakości kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego; ? wypełnienie luki w dorobku polskiej myśli akredytacyjnej czy też oceny jakości kształcenia, identyfikacji związku procesów akredytacyjnych w szkolnictwie wyższym z dyscypliną nauki o polityce publicznej, która to dyscyplina w zakresie polityki naukowej i kształcenia w Polsce ma również dorobek początkujący; ? otwarcie wielu pól badawczych przede wszystkim w analizach porównawczych systemu akredytacji w uczelniach niemieckich z państwami europejskimi czy też unijnym ogólnym modelem ewaluacyjnym jakości kształcenia; ? otworzenie dla praktyki akredytacyjnej wielu możliwości kreatywnego modelowania procedur dla pożytku publicznego?. prof. zw. dr hab. Danuta Strahl, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Szczegóły
Tytuł
Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym
Podtytuł
Zarys zagadnienia
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2018
Oprawa
Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron
384
Format
15.0x23.0cm
Języki
polski
ISBN
9788375458374
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788375458374
Dodałeś produkt do koszyka
Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym
49,25 zł
Recenzje