39
Pedagogika
WAM
Aktywność i aktywizacja studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej
Opis
Problematyka metod dydaktycznych stosowanych w polskich szkołach wyższych, a zwłaszcza uczelniach kształcących kadry nauczycielskie, miała zawsze kluczowe znaczenie dla doskonalenia jakości procesu dydaktyczno-wychowawczego na każdej uczelni akademickiej. Jednak w ostatnich dekadach problematyka ta była raczej niedoceniania w badaniach pedagogów (dydaktyków). Stąd też prezentowana praca ma duże znaczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne.Na wysoką ocenę zasługują rozważania na temat założeń dydaktyki ogólnej, zarówno tradycyjnej, jak i nowych orientacji oraz autorska propozycja klasyfikacji metod dydaktycznych stosowanych w szkole wyższej, a także przegląd badań empirycznych nad procesem dydaktycznym w szkole wyższej. O solidności autorki może świadczyć fakt, iż każda z obserwowanych podczas wykładów i ćwiczeń metod została poddana wszechstronnej charakterystyce z uwzględnieniem aktualnych zasad dydaktyki ogólnej.(Z recenzji prof. zw. dr. hab. Józefa Kuźmy)Analiza literatury pedagogicznej traktującej o procesie nauczania akademickiego oraz zagadnienia metodologiczne poprzedzają prezentację wyników ankiety skierowanej do młodzieży akademickiej. Studenci oceniali w niej wykłady i ćwiczenia pod kątem własnej aktywności oraz komentowali sposób prowadzenia zajęć przez pracowników dydaktycznych. Wnioski z badań oraz postulaty odnoszące się do wykładów, ćwiczeń oraz osoby nauczyciela akademickiego mogą okazać się pomocne w pracy ze studentami.
Szczegóły
Tytuł
Aktywność i aktywizacja studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej
Autor
Szewczuk Katarzyna<br />
Wydawnictwo
Seria
STUDIA PEDAGOGICZNE
Wydanie
1
Rok wydania
2014
Oprawa
Miękka
Ilość stron
304
Format
15.6x23.2cm
Języki
polski
ISBN
9788327701657
Rodzaj
Książka
EAN
9788327701657
Data premiery
2015-01-16
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo WAM
Dodałeś produkt do koszyka

Aktywność i aktywizacja studentów w procesie dydaktycznym szkoły wyższej
39,00 zł
Recenzje