28.15
Książki
Śląsk
Appleizacja kultury
Zmiana zachowań komunikacyjnych w kontekście nowych mediów
Wydawnictwo:
Śląsk
Oprawa: Miękka
Opis
Dlaczego oczy wszystkich technologicznych entuzjastów zwrócone były na poczynania Stevea Jobsa Jak firma Apple zmieniła nasze zachowania komunikacyjne Dlaczego uważam, że nasza kultura zaczęła być poddawana appleizacjiPrzejście na dietę jabłkową (niejako przymusowe) mogłoby być kwintesencją współczesnej kultury. Apple chce, by każdy człowiek toczył iLife (nieprzypadkowo pakiet oprogramowania służący do obróbki zdjęć, filmów, tworzenia muzyki, dołączany do każdego nowo zakupionego Maca, nosi właśnie taką nazwę). iFilozofia ma być częścią naszego życia. Czy jednak w związku z tym I (czyli ja) stanie się podrzędne względem i (zappleizowanego przedrostka) i ostatecznie podmiot stanie się przedmiotem Czy rzeczywiście jesteśmy świadkami postępującej reifikacji Jaką cenę przyjdzie nam zapłacić za wybór iLife Przedstawione problemy znajdą rozwinięcie w kolejnych rozdziałach tej pracy.Chcąc skupić się na swoistym fenomenie produktów koncernu z Cupertino, pragnę poruszyć kwestie estetyki, designu, antropologii mediów czy też filozofii kultury. Interesują mnie również zmiany zachowań komunikacyjnych, które dokonały się w ciągu kilku lat za pośrednictwem kontaktu użytkowników z tymi technologiami.Książka obejmuje dwa obszary tematyczne: pierwszy skoncentrowany na produktach Apple, a drugi na analizie tych aspektów (estetyka, desing, antropologia filozofii i kultury), w które wtargnęły opisywane nowe media. Ze wstępu
Szczegóły
Tytuł
Appleizacja kultury
Podtytuł
Zmiana zachowań komunikacyjnych w kontekście nowych mediów
Autor
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
205
Format
14.5x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788371648267
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788371648267
Dodałeś produkt do koszyka
Appleizacja kultury
28,15 zł
Recenzje