loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
32 Historia Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego

Archiwistyka cyfrowa i nauki pomocnicze historii w edukacji archiwalnej
Problemy dydaktyki archiwistyki

Oprawa: Miękka
32,00 zł
Cena rekomendowana: 35,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Publikacja stanowi zbiór studiów poświęconych m.in. kształceniu kompetencji archiwistów w kontekście potrzeb i funkcji społecznych archiwów, nowym trendom w edukacji i ich zastosowaniom w dydaktyce archiwistyki, kształceniu ?archiwistów cyfrowych?, a także roli i programom nauk pomocniczych historii w kształceniu archiwistów. Powstanie nowego nośnika i nowych technologii umożliwiających zapis i gromadzenie informacji w formie cyfrowej pozwala postawić pytanie: czy możliwe jest wyodrębnienie nowego nurtu refleksji określonego mianem archiwistyki cyfrowej?Wiążą się z nim dalsze problemy:?Czy nowy nośnik wymaga rewizji dotychczasowych teorii archiwalnych, np.. Pojęć podstawowych, takich jak zespół, czy też powinny one pozostać niezmienione??Czy tego typu zapisy wymagają wypracowania nowej sieci pojęć??Czy w dobie nieograniczonej multiplikacji zapisu można wiązać go z miejscem powstania i stosować zasadę pertynencji archiwalnej??Jak nowy nośnik i technologie wpływają na granice zespołu i jego strukturę??Jakie metody mogą służyć badaniom autentyczności i wiarygodności zapisu, co wpływa na jego integralność??Czy nadal niezbędne jest wartościowanie i selekcja dokumentacji??Po jakim czasie należy ją prowadzić??Jak powinny zostać zorganizowane systemy zarządzania dokumentacją??Czy możliwe jest stosowanie w tym zakresie standardów międzynarodowych, takich jak Moreq?Pojawiają się też kluczowe pytania z zakresu dydaktyki:?Czy kształcenie w tym zakresie powinno zostać wyodrębnione, czy ? przeciwnie ? połączone z archiwistyką klasyczną??Jaki kształt powinny przybrać programy, treści, metody, jakie pomoce dydaktyczne należy tworzyć i jaką rolę powinny pełnić w procesie kształcenia?Pytań będzie zapewne przybywać w miarę nowych doświadczeń, rozwoju technologii i nowych funkcji społecznych. Będą one otwierać nowe kierunki badawcze.W rozważaniach zawartych w niniejszym zbiorze studiów podjęto próbę odpowiedzi na wiele z powyższych kwestii. Nie wyznaczają one jednak kresu refleksji w tej dziedzinie wiedzy, wręcz przeciwnie ? nowe doświadczenia wymagać będą budowania nowych modeli teoretycznych i poszukiwania coraz bardziej efektywnych systemów zarządzania dokumentacją i gromadzoną informacją.academiaRavNet

Szczegóły

Tytuł
Archiwistyka cyfrowa i nauki pomocnicze historii w edukacji archiwalnej
Podtytuł
Problemy dydaktyki archiwistyki
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
158
Format
16.4x23.4
Języki
polski
ISBN
9788323521259
Redakcja
Kulecka Alicja
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323521259

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
32,00 zł
Cena rekomendowana: 35,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Archiwistyka cyfrowa i nauki pomocnicze historii w edukacji archiwalnej
Archiwistyka cyfrowa i nauki pomocnicze historii w edukacji archiwalnej
32,00 zł
35,00 zł
Przejdź do koszyka
32,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO