loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
30.24 Książki Wydawnictwo Naukowe UMK

Are Optimists More Sustainable as Consumers?
A Study of Poland, China and India

Oprawa: Miękka
30,24 zł
Wysyłka: 1 - 3 dni robocze
+ czas dostawy

Opis

This monograph explores the impact of two personality traits (consumer optimism and consumer pessimism) and three cognitive processes (consumer environmental, health and social consciousness) on sustainable consumer behavior. Drawing on survey data collected from Poland, China, and India, the study examines how these traits and processes interact, and how demographic factors such as consumer age, education, income and household size moderate these relationships across different cultural contexts.Surprisingly, the findings reveal that not only optimism, but also pessimism can directly and positively influence sustainable behavior. This unexpected result for consumer pessimism challenges common assumptions and opens new avenues for understanding the psychological drivers of sustainable consumption.With theoretical insights and practical implications for marketers and policymakers, this monograph offers a fresh perspective on the complex nature of sustainable consumer behavior.

Szczegóły

Tytuł
Are Optimists More Sustainable as Consumers?
Podtytuł
A Study of Poland, China and India
Rok wydania
2025
Oprawa
Miękka
Ilość stron
82
Języki
angielski
ISBN
9788323161318
Rodzaj
Książka
EAN
9788323161318
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UMK
ul. Gagarina 5
87-100 Toruń
PL
56 611 48 09
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
30,24 zł
Wysyłka: 1 - 3 dni robocze
+ czas dostawy
Dodałeś produkt do koszyka
Are Optimists More Sustainable as Consumers? - Iwona Escher, Aldona Glińska-Neweś, Fu Yusheng, Paweł Brzustewicz, Singh Anupam
Are Optimists More Sustainable as Consumers?
Iwona Escher, Aldona Glińska-Neweś, Fu Yusheng, Paweł Brzustewicz, Singh Anupam
30,24 zł
Przejdź do koszyka
30,24 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO