38.17
Pedagogika
UMCS
Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne
Wydawnictwo:
UMCS
Oprawa: Miękka
Opis
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. () Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. () Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. () Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. () Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole ().Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego
Szczegóły
Tytuł
Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne
Wydawnictwo
Rok wydania
2015
Oprawa
Miękka
Ilość stron
286
Format
16.9x23.9
Języki
polski
ISBN
9788377847428
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788377847428
Dodałeś produkt do koszyka
Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne
38,17 zł
Recenzje