72.03
Pedagogika
Wydawnictwo Naukowe PWN
Badania jakościowe w pedagogice
Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Opis
Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutykaKsiążka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.Danuta Urbaniak-Zając, dr hab., dziekan Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Metod Badań Jakościowych. Inicjator licznych projektów badawczych i edukacyjnych.Ewa Kos, asystent kierownika projektu ?Przyjazna i bezpieczna szkoła. Praktyczne przygotowanie szkół do realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych? realizowanego przy Katedrze Badań Edukacyjnych.
Szczegóły
Tytuł
Badania jakościowe w pedagogice
Podtytuł
Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Autor
Wydawnictwo
Seria
Wydanie
1
Rok wydania
2020
Oprawa
Miękka
Ilość stron
304
Format
14.3x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788301172381
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788301172381
Data premiery
2013-01-25
Dodałeś produkt do koszyka
Badania jakościowe w pedagogice
72,03 zł
Recenzje