16.74
Książki
Historyczna
Budowa i utrzymanie dróg żelaznych
Wydawnictwo:
Historyczna
Oprawa: oprawa broszurowa
16,74 zł
Cena rekomendowana: 18,90 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
KONSPEKT WYKŁADÓW BUDOWY I UTRZYMANIA DRÓG ŻELAZNYCH WG PROGRAMU PRZYJĘTEGO DLA KURSU KANDYDATÓW KOLEJOWYCH opracował: Inż. H.Kliszewicz, reprint wydania z 1929 roku
„Klasyfikacja (albo ustalenie typów) dróg żelaznych ma bardzo ważne znaczenie nie tylko pod względem technicznym w celu określenia właściwości różnych kategorii dróg żelaznych i wykonania najodpowiedniejszego sposobu budowy i eksploatacji ich, lecz również pod względem administracyjnym i prawnym, ponieważ dla zabezpieczenia interesów państwowych i społecznych oraz bezpieczeństwa ruchu, budowy i eksploatacji dróg żelaznych podlegać powinny przepisom i ograniczeniom prawnym, które dla różnych kategorii dróg żelaznych nie mogą być jednakowe, naprz. warunki linji magistralnej, łączącej wielkie ośrodki przemysłowe, są zupełnie inne niż bocznicy, prowadzącej do fabryki lub żwirowni...”
„¬Na drogach żelaznych normalnotorowych szerokość torów (prześwit) t.j. odległość miedzy wewnętrznymi krawędziami szyn wynosi 1.435 mm. Koleje szerokotorowe posiadają prześwit większy od normalnego (Rosja - 1.524 mm, Hiszpanja -1.676 mm, Irlandia - 1.600 mm.).”
„Klasyfikacja (albo ustalenie typów) dróg żelaznych ma bardzo ważne znaczenie nie tylko pod względem technicznym w celu określenia właściwości różnych kategorii dróg żelaznych i wykonania najodpowiedniejszego sposobu budowy i eksploatacji ich, lecz również pod względem administracyjnym i prawnym, ponieważ dla zabezpieczenia interesów państwowych i społecznych oraz bezpieczeństwa ruchu, budowy i eksploatacji dróg żelaznych podlegać powinny przepisom i ograniczeniom prawnym, które dla różnych kategorii dróg żelaznych nie mogą być jednakowe, naprz. warunki linji magistralnej, łączącej wielkie ośrodki przemysłowe, są zupełnie inne niż bocznicy, prowadzącej do fabryki lub żwirowni...”
„¬Na drogach żelaznych normalnotorowych szerokość torów (prześwit) t.j. odległość miedzy wewnętrznymi krawędziami szyn wynosi 1.435 mm. Koleje szerokotorowe posiadają prześwit większy od normalnego (Rosja - 1.524 mm, Hiszpanja -1.676 mm, Irlandia - 1.600 mm.).”
Szczegóły
Rok wydania
2014
Oprawa
oprawa broszurowa
Ilość stron
110
Format
14x20 cm
ISBN
9788393320455
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788393320455
Data premiery
2014-10-28
Dodałeś produkt do koszyka
Budowa i utrzymanie dróg żelaznych
16,74 zł
Recenzje