45.45
Film, kino, teatr
Ha!art
Linia Teatralna. CASTORF PROWOKACJA DLA ZASADY
45,45 zł
Cena rekomendowana: 49,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1-3 dni robocze
+ czas dostawy
+ czas dostawy
Opis
Książka Robina Detje Castorf. Prowokacja dla zasady jest najważniejszą, najbardziej wyczerpującą publikacją poświęconą Frankowi Castorfowi: jednemu z najistotniejszych współczesnych reżyserów na świecie, czołowej postaci teatru niemieckiego. Detje, krytyk „Die Zeit” i „Berliner Zeitung”, w swojej monografii usiłuje zbadać fenomen awansu tak awangardowego artysty, jakim jest Castorf, na pozycję jednego z najważniejszych reżyserów Niemiec, a potem także – Europy i świata. Kreśli przy tym szeroką i barwną panoramę niemieckiej kultury i historii; na tak starannie przygotowanym tle jednostkowa biografia nabiera zupełnie innego wymiaru.
Anna R. Burzyńska
• • •
To miało być wielkie wejście. Banda Castorfa, Lilienthala i Neumanna wiele zaryzykowała. Chcieli do dwudziestu pięciu procent podnieść liczbę widzów Volksbühne, która spadła do piętnastu procent po zburzeniu muru. Scenograf Bert Neumann i jego żona Lenore Blievernicht założyli agencję LSD i opracowali kampanię reklamową. „Pierwsze posunięcie agencji polegało na stworzeniu nowego logo […] w postaci koła z sześcioma szprychami, stojącego na dwóch nogach. To znak zaczerpnięty z tajnego kodu zbójców i opryszków z XV i XVI wieku […]. Jeśli koło i nogi uznać za środki transportu, znak ma bezsensownie tautologiczny wymiar jako obraz zdwojonej dynamiki”. Ale zdwojona dynamika to było dla Castorfa zbyt mało jak na początek. Obawiał się bowiem, że po zjednoczeniu upadnie przynajmniej jeden teatr (i wcale się nie pomylił), dlatego chciał od razu wyrobić sobie silną pozycję i to tak głośno, jak tylko się da.
Robin Detje
Anna R. Burzyńska
• • •
To miało być wielkie wejście. Banda Castorfa, Lilienthala i Neumanna wiele zaryzykowała. Chcieli do dwudziestu pięciu procent podnieść liczbę widzów Volksbühne, która spadła do piętnastu procent po zburzeniu muru. Scenograf Bert Neumann i jego żona Lenore Blievernicht założyli agencję LSD i opracowali kampanię reklamową. „Pierwsze posunięcie agencji polegało na stworzeniu nowego logo […] w postaci koła z sześcioma szprychami, stojącego na dwóch nogach. To znak zaczerpnięty z tajnego kodu zbójców i opryszków z XV i XVI wieku […]. Jeśli koło i nogi uznać za środki transportu, znak ma bezsensownie tautologiczny wymiar jako obraz zdwojonej dynamiki”. Ale zdwojona dynamika to było dla Castorfa zbyt mało jak na początek. Obawiał się bowiem, że po zjednoczeniu upadnie przynajmniej jeden teatr (i wcale się nie pomylił), dlatego chciał od razu wyrobić sobie silną pozycję i to tak głośno, jak tylko się da.
Robin Detje
Kraj produkcji: PL
Producent:
Wydawnictwo Ha!art
Ul. Konarskiego 35/8
30-049 Kraków (Polska)
tel: 795124207
email: [email protected]
Szczegóły
Tytuł
Linia Teatralna. CASTORF PROWOKACJA DLA ZASADY
Autor
Wydawnictwo
Seria
Rok wydania
2013
Oprawa
Broszurowa
Ilość stron
272
Format
20.0 x 13.9 cm
Języki
polski
ISBN
9788364057229
Tłumacze
Mateusz Borowski
Tłumacze
Małgorzata Sugiera
Kraj produkcji
PL
Tytuł oryginału
Castorf: Provokation aus Prinzip
Rodzaj
Książka
EAN
9788364057229
Data premiery
2013-12-20
Dodałeś produkt do koszyka

Linia Teatralna. CASTORF PROWOKACJA DLA ZASADY
45,45 zł
Recenzje