42
Historia
Morex
Cel Paryż Kampania 1939-1940
Wydawnictwo:
Morex
Oprawa: Twarda z obwolutą
Opis
W 1933 r. we Francji dominuje opinia: ?Hitler oznacza wojnę?. Jednak w pierwszych latach swej dyktatury Hitler przybiera pozę pacyfisty i wygłasza mowy w obronie pokoju. ?Pomawianie mnie o chęć wywołania wojny to dla mnie obraza? ? stwierdza w rozmowie z hrabią de Brinon.
Hitler stara się zręcznie o odprężenie w stosunkach między obu narodami oraz o przekonanie francuskiej opinii publicznej o rzetelności swych pokojowych dążeń. Nawet Układ Monachijski z 1938 r. i szok wywołany zajęciem Pragi nie wszystkim Francuzom przynoszą otrzeźwienie. Również po rozpoczęciu wojny z Polską, na niemiecko-francuskim froncie dochodzi do bratania się obu stron. Teraz jednak Hitler sięga po znacznie dalej idące środki:
do wiosny 1940 r. niemieckie jednostki propagandowe usiłują osłabiać morale francuskich wojsk,
szeroko zakrojony, obliczony na zmylenie przeciwnika manewr (?Fall Gelb?) ma skłonić francuskie dowództwo do popełnienia decydujących błędów strategicznych,
inspirowane przez niemieckie ministerstwo propagandy dywersyjne rozgłośnie mają szerzyć chaos wśród francuskich żołnierzy i cywilów i wprawiać w ruch rzeki uchodźców.
Aż nadchodzi 10 maja 1940 r. i zaczyna się kampania na Zachodzie.
Hitler stara się zręcznie o odprężenie w stosunkach między obu narodami oraz o przekonanie francuskiej opinii publicznej o rzetelności swych pokojowych dążeń. Nawet Układ Monachijski z 1938 r. i szok wywołany zajęciem Pragi nie wszystkim Francuzom przynoszą otrzeźwienie. Również po rozpoczęciu wojny z Polską, na niemiecko-francuskim froncie dochodzi do bratania się obu stron. Teraz jednak Hitler sięga po znacznie dalej idące środki:
do wiosny 1940 r. niemieckie jednostki propagandowe usiłują osłabiać morale francuskich wojsk,
szeroko zakrojony, obliczony na zmylenie przeciwnika manewr (?Fall Gelb?) ma skłonić francuskie dowództwo do popełnienia decydujących błędów strategicznych,
inspirowane przez niemieckie ministerstwo propagandy dywersyjne rozgłośnie mają szerzyć chaos wśród francuskich żołnierzy i cywilów i wprawiać w ruch rzeki uchodźców.
Aż nadchodzi 10 maja 1940 r. i zaczyna się kampania na Zachodzie.
Szczegóły
Oprawa
Twarda z obwolutą
Ilość stron
240
Format
20.0x27.0cm
ISBN
978-83-7250-368-8
Język oryginału
niemiecki
Tłumacze
Seydak Paweł
Tytuł oryginału
Ziel Paris Der...
Rodzaj
Książka
EAN
9788372503688
Kraj produkcji
PL
Producent
Morex Gm Sp.z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Cel Paryż Kampania 1939-1940
42,00 zł
Recenzje