64.9
Książki
MT Biznes
Classic Drucker
Klasyczne teksty Druckera z Harvard Business Review
Opis
Książka zawiera najlepsze artykuły Petera F. Druckera opublikowane w Harvard Business Review. Większość z nich ukazała się w opublikowanej w 2004 r. przez MT Biznes książce Zawód menedżer. Niniejsza publikacja zawiera trzy nowe artykuły oraz wstęp napisany przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego HBR.
Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.
Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny ani przed nim, ani po nim Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami.
Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak:
być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy
reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes
podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji
wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje
zapewnić decydentom niezbędną informację
formułować i wdrażać strategie biznesowe
zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność
Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego Harvard Business Review, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.
Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na "Obowiązkach menedżerów", a drugiego skupionego na "Świecie menedżera". Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem "Menedżer postkapitalistyczny" i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.
Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny ani przed nim, ani po nim Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami.
Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak:
być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy
reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes
podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji
wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje
zapewnić decydentom niezbędną informację
formułować i wdrażać strategie biznesowe
zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność
Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego Harvard Business Review, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.
Szczegóły
Tytuł
Classic Drucker
Podtytuł
Klasyczne teksty Druckera z Harvard Business Review
Autor
Drucker Peter
Wydawnictwo
Seria
ZŁOTA KOLEKCJA
Rok wydania
2010
Oprawa
Twarda z obwolutą
Ilość stron
320
Format
16.5x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788362195848
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Doroba Anita
Tytuł oryginału
CLASSIC DRUCKER
Rodzaj
Książka
EAN
9788362195848
Data premiery
2010-10-09
Kraj produkcji
PL
Producent
MT Biznes Sp. z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Classic Drucker
64,90 zł
Recenzje