29.8
Sport
Impuls
Ćwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne dwójkowe i piramidy
Nauczanie programowane
Wydawnictwo:
Impuls
Oprawa: Miękka
Opis
W prezentowanej publikacji przedstawiono krok po korku pełną metodykę nauczania ewolucji akrobatycznych, ćwiczenia przygotowawcze, asekurację, bazę wyjściową, ćwiczenia podstawowe, błędy wykonania i ćwiczenia pomocnicze. Opracowanie wzbogacono 456 fotografiami dającymi nauczycielowi lepsze wyobrażenie nauczanego ruchu.
Ważność opracowania potwierdza fakt, że jest to w Polsce jedyna jak dotychczas publikacja, w której zawarto łącznie nauczanie ćwiczeń zwinnościowych i akrobatycznych uzupełnionych o ćwiczenia dwójkowe, piramidy trójkowe, czwórkowe przedstawiające nauczanie programowane.
W polskich akademiach wychowania fizycznego jako placówkach kadrowych gimnastyka jest odrębnym, bardzo istotnym przedmiotem zawodowym. Realizacja treści programowych napotyka na wiele trudności, m.in. z powodu tego, że większość studentów spotyka się z gimnastyką dopiero na studiach, a więc w wieku 1920 lat, w tym zaś okresie zwiększa się, szczególnie u kobiet, masa ciała i poczucie lęku, co w znacznym stopniu utrudnia wykonanie niektórych ewolucji. Trudności w przyswajaniu ćwiczeń polegają również na tym, że w skali kraju nie dysponujemy należytą liczbą opracowań, które w sposób przystępny prezentowałyby pełny cykl metodyczny w nauczaniu.
Autorzy uwzględniając taki stan, uznali za celowe i konieczne opracowanie w formie zwartej zasad opanowania techniki i metodyki nauczania ćwiczeń programowanych, które wskazują, co należy czynić, by wyeliminować błędy powstające w początkowym procesie przyswajania i doskonalenia elementów. Publikacja zatem wychodzi naprzeciw tym, którzy samodzielnie z dala od dużych ośrodków miejskich i skupisk akademickich chcą się uczyć gimnastyki i akrobatyki. Autorzy uczynili to także w przekonaniu, że gimnastyka powinna się stać podstawą szkolnego systemu kultury fizycznej (Szot, Korewo, 1992). Opracowanie to spełnia formalne wymogi zarówno skryptu, jak i w znacznym stopniu podręcznika akademickiego jako przystępna pomoc dydaktyczna.
Książka jest przeznaczona dla słuchaczy studiów stacjonarnych i zaocznych uczelni wychowania fizycznego, a także dla studentów instytutów i kolegiów nauczycielskich o profilu szeroko pojętej kultury fizycznej. Z publikacji mogą korzystać także instruktorzy gimnastyki sportowej i korekcyjnej, kandydaci przygotowujący się na studia, a także zwolennicy rekreacyjnych form ruchowych. Należy dodać, że większość przedstawionych tu przykładów można realizować w szkołach podstawowych, średnich i licencjackich (Szot, Baranowska, 1988; Szot, 1992). Zaletą proponowanych ćwiczeń zwinnościowych i akrobatycznych (ćwiczenia dwójkowe, piramidy trójkowe, czwórkowe) jest to, że można je przeprowadzać wszędzie, w zasadzie w każdej szkole i w każdych warunkach. Konstrukcja książki składa się z czterech podstawowych rozdziałów. Pierwszy zawiera krótką charakterystykę podstawowych pojęć gimnastycznych, ułatwiającą czytelnikowi zrozumienie treści zawartych w tekście...
Nowością tego opracowania jest omówienie po raz pierwszy w kraju kompleksowego nauczania programowanego ćwiczeń dwójkowych i piramid. W dotychczasowej praktyce autorzy, którzy opisywali akrobatykę sportową, bardzo ogólnie przedstawiali nauczanie podstawowych elementów, najczęściej uzupełniali je rysunkami pokazującymi końcowy rezultat danego ćwiczenia (Zieliński, 1975, 1993; Karkosz 1989; Mieczkowski, 1977, 1982).
Ważność opracowania potwierdza fakt, że jest to w Polsce jedyna jak dotychczas publikacja, w której zawarto łącznie nauczanie ćwiczeń zwinnościowych i akrobatycznych uzupełnionych o ćwiczenia dwójkowe, piramidy trójkowe, czwórkowe przedstawiające nauczanie programowane.
W polskich akademiach wychowania fizycznego jako placówkach kadrowych gimnastyka jest odrębnym, bardzo istotnym przedmiotem zawodowym. Realizacja treści programowych napotyka na wiele trudności, m.in. z powodu tego, że większość studentów spotyka się z gimnastyką dopiero na studiach, a więc w wieku 1920 lat, w tym zaś okresie zwiększa się, szczególnie u kobiet, masa ciała i poczucie lęku, co w znacznym stopniu utrudnia wykonanie niektórych ewolucji. Trudności w przyswajaniu ćwiczeń polegają również na tym, że w skali kraju nie dysponujemy należytą liczbą opracowań, które w sposób przystępny prezentowałyby pełny cykl metodyczny w nauczaniu.
Autorzy uwzględniając taki stan, uznali za celowe i konieczne opracowanie w formie zwartej zasad opanowania techniki i metodyki nauczania ćwiczeń programowanych, które wskazują, co należy czynić, by wyeliminować błędy powstające w początkowym procesie przyswajania i doskonalenia elementów. Publikacja zatem wychodzi naprzeciw tym, którzy samodzielnie z dala od dużych ośrodków miejskich i skupisk akademickich chcą się uczyć gimnastyki i akrobatyki. Autorzy uczynili to także w przekonaniu, że gimnastyka powinna się stać podstawą szkolnego systemu kultury fizycznej (Szot, Korewo, 1992). Opracowanie to spełnia formalne wymogi zarówno skryptu, jak i w znacznym stopniu podręcznika akademickiego jako przystępna pomoc dydaktyczna.
Książka jest przeznaczona dla słuchaczy studiów stacjonarnych i zaocznych uczelni wychowania fizycznego, a także dla studentów instytutów i kolegiów nauczycielskich o profilu szeroko pojętej kultury fizycznej. Z publikacji mogą korzystać także instruktorzy gimnastyki sportowej i korekcyjnej, kandydaci przygotowujący się na studia, a także zwolennicy rekreacyjnych form ruchowych. Należy dodać, że większość przedstawionych tu przykładów można realizować w szkołach podstawowych, średnich i licencjackich (Szot, Baranowska, 1988; Szot, 1992). Zaletą proponowanych ćwiczeń zwinnościowych i akrobatycznych (ćwiczenia dwójkowe, piramidy trójkowe, czwórkowe) jest to, że można je przeprowadzać wszędzie, w zasadzie w każdej szkole i w każdych warunkach. Konstrukcja książki składa się z czterech podstawowych rozdziałów. Pierwszy zawiera krótką charakterystykę podstawowych pojęć gimnastycznych, ułatwiającą czytelnikowi zrozumienie treści zawartych w tekście...
Nowością tego opracowania jest omówienie po raz pierwszy w kraju kompleksowego nauczania programowanego ćwiczeń dwójkowych i piramid. W dotychczasowej praktyce autorzy, którzy opisywali akrobatykę sportową, bardzo ogólnie przedstawiali nauczanie podstawowych elementów, najczęściej uzupełniali je rysunkami pokazującymi końcowy rezultat danego ćwiczenia (Zieliński, 1975, 1993; Karkosz 1989; Mieczkowski, 1977, 1982).
Szczegóły
Tytuł
Ćwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne dwójkowe i piramidy
Podtytuł
Nauczanie programowane
Autor
Szot Zbigniew
, Tomczak Małgorzata
, Proczek Agnieszka
, Paterek Joanna
Wydawnictwo
Rok wydania
2010
Oprawa
Miękka
Ilość stron
148
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788375874440
Rodzaj
Książka
EAN
9788375874440
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Dodałeś produkt do koszyka

Ćwiczenia zwinnościowo-akrobatyczne dwójkowe i piramidy
29,80 zł
Recenzje