35.94
Książki
Bliżej Przedszkola
Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
Wydawnictwo:
Bliżej Przedszkola
Oprawa: miękka
35,94 zł
Cena rekomendowana: 48,80 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Ta publikacja bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez Autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. Jest zachętą do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwia na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
- przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
- uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
- rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
- omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
- przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
- pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczone zostały gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych.
***
Z recenzji prof. zwycz. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej:
Do zakresu obowiązków nauczycieli przedszkola należy – oprócz wychowania i kształcenia – wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, korygowanie ewentualnych deficytów oraz rozwijanie uzdolnień młodszych i starszych przedszkolaków. Wymaga to niebanalnej wiedzy i umiejętności, a także dobrego rozeznania w obowiązujących rozporządzeniach władz oświatowych. Pomoże w tym książka Karoliny Skarbek i Irminy Wrońskiej. Zawiera bowiem omówienie ważniejszych zakresów i form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w placówkach wychowania przedszkolnego.
Ponieważ nie sposób w jednej publikacji omówić tak obszernej wiedzy, Autorki podają dokładne dane, gdzie Czytelnik znajdzie potrzebne informacje oraz scenariusze przydatne w diagnozie i terapii dzieci. W książce znajdują się też wzory arkuszy diagnostycznych i szczegółowe wskazówki, jak z nich korzystać. Dlatego rekomenduję tę książkę studentom i nauczycielom, a także innym specjalistom, którzy na co dzień zajmują się przedszkolakami.
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
- przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
- uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
- rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
- omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
- przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
- pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczone zostały gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych.
***
Z recenzji prof. zwycz. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej:
Do zakresu obowiązków nauczycieli przedszkola należy – oprócz wychowania i kształcenia – wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, korygowanie ewentualnych deficytów oraz rozwijanie uzdolnień młodszych i starszych przedszkolaków. Wymaga to niebanalnej wiedzy i umiejętności, a także dobrego rozeznania w obowiązujących rozporządzeniach władz oświatowych. Pomoże w tym książka Karoliny Skarbek i Irminy Wrońskiej. Zawiera bowiem omówienie ważniejszych zakresów i form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w placówkach wychowania przedszkolnego.
Ponieważ nie sposób w jednej publikacji omówić tak obszernej wiedzy, Autorki podają dokładne dane, gdzie Czytelnik znajdzie potrzebne informacje oraz scenariusze przydatne w diagnozie i terapii dzieci. W książce znajdują się też wzory arkuszy diagnostycznych i szczegółowe wskazówki, jak z nich korzystać. Dlatego rekomenduję tę książkę studentom i nauczycielom, a także innym specjalistom, którzy na co dzień zajmują się przedszkolakami.
Szczegóły
Tytuł
Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
Autor
Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo
Autor
Opracowanie zbiorowe
Rok wydania
2022
Oprawa
miękka
Ilość stron
200
Format
170 x 240 x 12 mm
ISBN
978-83-67101-45-5
Rodzaj
Książka
EAN
9788367101455
Dodałeś produkt do koszyka
Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
35,94 zł
Recenzje