49
Książki
Universitas
Display
Strategie wystawiania
Wydawnictwo:
Universitas
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Opis
Display to próba szerszego spojrzenia na problematykę wystawy i wystawiania, od strony zagadnienia ekspozycji. Wraz z rosnącym ? również w Polsce ? zainteresowaniem uprawianiem nie tylko krytyki artystycznej i historii sztuki koncentrującej się na przedmiocie wystawienia, ale także teoretycznej refleksji wokół metod i strategii kuratorskich i ich specyfiki, a także uzależnieniami od warunków chociażby danej przestrzeni czy kontekstów teoretycznych danej instytucji, to, w jaki sposób wystawia staje się powoli kluczowym problemem. Inspirowana korporalnym myśleniem o wystawie zaproponowanym przez Mieke Bal antologia pomyślana została jako swoisty przewodnik i chce pokazać interesujące nas zjawisko w bardzo różnych perspektywach. Zebrane teksty mają bardzo zróżnicowany charakter. Część to klasyczne już dla współczesnej anglosaskiej humanistyki ? i dotychczas nie tłumaczone na język polski ? ujęcia, dopełnione pracami polskich badaczy przedmiotu. Zgromadzony materiał został podzielony na trzy, płynnie przechodzące w siebie segmenty zorganizowane wokół poruszanej problematyki, ale także ze względu na użyte przez badaczy narzędzia i teorie często powracające w tomie w różnych konfiguracjach: O ramie, O wystawie, O ciele.
Szczegóły
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron
492
Format
15.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788324216864
Redakcja
Hussakowska Maria
Redakcja
Tatar Ewa Małgorzata
Rodzaj
Książka
EAN
9788324216864
Data premiery
2012-07-26
Kraj produkcji
PL
Producent
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS
Podmiot odpowiedzialny
TAiWPN Universitas
Dodałeś produkt do koszyka

Display
49,00 zł
Recenzje