9.7
Pedagogika
Impuls
Dlaczego integralny program profilaktyczny w szkole. Pomoc dydaktyczno-wychowawcza dla nauczycieli i wychowawców
Wydawnictwo:
Impuls
Oprawa: broszura
Opis
Celem prezentowanej publikacji było opracowanie założeń integralnego programu profilaktycznego dotyczącego wychowania w trzeźwości dzieci i młodzieży. Program ten nie tylko przekazuje informacje o substancjach uzależniających i uczy konkretnych zachowań wobec własnych emocji, lecz także przedstawia sposoby kształtowania u wychowanków dojrzałych postaw wobec siebie i świata zewnętrznego. Warunkiem opracowania integralnego programu wychowania w trzeźwości było całościowe i realistyczne zrozumienie wychowanka i jego sytuacji egzystencjalnej.
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ukazuje naturę uzależnień oraz przyczyny i skutki inicjacji w wieku szkolnym. W drugim rozdziale przedstawiono przyczyny małej skuteczności dotychczas stosowanych programów profilaktycznych. W rozdziale trzecim opisano personalistyczną koncepcję jako podstawę w opracowaniu integralnego programu profilaktycznego, którego stosowanie stwarza szansę na skuteczniejszą niż dotąd ochronę dzieci i młodzieży przed uzależnieniami. Rozdział czwarty zawiera zasady współpracy rodziny oraz różnych instytucji wspierających szkołę i rodzinę w realizacji integralnego programu. W ostatnim rozdziale zaprezentowano gotowy projekt integralnego programu profilaktycznego, metody i formy pracy oraz spodziewane osiągnięcia uczniów na różnych etapach edukacji.
Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, ale także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie ich zagrożonej wolności.
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ukazuje naturę uzależnień oraz przyczyny i skutki inicjacji w wieku szkolnym. W drugim rozdziale przedstawiono przyczyny małej skuteczności dotychczas stosowanych programów profilaktycznych. W rozdziale trzecim opisano personalistyczną koncepcję jako podstawę w opracowaniu integralnego programu profilaktycznego, którego stosowanie stwarza szansę na skuteczniejszą niż dotąd ochronę dzieci i młodzieży przed uzależnieniami. Rozdział czwarty zawiera zasady współpracy rodziny oraz różnych instytucji wspierających szkołę i rodzinę w realizacji integralnego programu. W ostatnim rozdziale zaprezentowano gotowy projekt integralnego programu profilaktycznego, metody i formy pracy oraz spodziewane osiągnięcia uczniów na różnych etapach edukacji.
Publikacja ta jest przeznaczona w szczególny sposób dla nauczycieli i wychowawców, ale także rodziców, którzy nie mają profesjonalnego przygotowania w zakresie profilaktyki uzależnień, a którzy mogą pomagać innym, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży, w ochronie ich zagrożonej wolności.
Szczegóły
Tytuł
Dlaczego integralny program profilaktyczny w szkole. Pomoc dydaktyczno-wychowawcza dla nauczycieli i wychowawców
Autor
Łakomski Marian
Wydawnictwo
Rok wydania
2004
Oprawa
broszura
Ilość stron
144
Format
16 x 23
ISBN
837308360X
Rodzaj
Książka
EAN
9788373083608
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Dodałeś produkt do koszyka

Dlaczego integralny program profilaktyczny w szkole. Pomoc dydaktyczno-wychowawcza dla nauczycieli i wychowawców
9,70 zł
Recenzje