30
Socjologia
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dwa aspekty komunikacji Założenia komunikologii historycznej
Opis
W monografii pokazano, pod jakimi warunkami można badać przeszłe zjawiska komunikacyjne. Rozważania zawarte w książce sytuują się na granicy metodologii humanistyki i filozofii komunikacji, tak więc przedmiotem analiz jest zarówno sama komunikacja, jak i sposób jej badania. Pisząc o dwóch aspektach tej samej komunikacji, czyli o mediach oraz o naszych zbiorowych wyobrażeniach o komunikacji, autor wskazuje, jak możliwe jest pisanie historii sposobów myślenia o komunikacji. Efektem analiz jest katalog założeń, czyli filozoficznych warunków uprawiania komunikologii historycznej.Książka może być interesująca nie tylko dla filozofa, ale zwłaszcza dla wszystkich teoretyków komunikacji i kultury oraz dla historyków, którzy uznają, że również filozof może mieć coś interesującego do powiedzenia o sposobach badania przeszłych zjawisk społecznych. Chociaż jest to praca traktująca o historii komunikacji, to nie jest to historia mediów. Nie są zatem omawiane sposoby badania kolejnych technologii komunikacyjnych: od sygnałów dymnych, przez radio, telewizję do Internetu. Przedmiotem zainteresowania jest coś innego. Mianowicie to, w jaki sposób możemy analizować nasze sposoby komunikowania o komunikacji i co jest powodem zmian tych sposobów myślenia.
Szczegóły
Tytuł
Dwa aspekty komunikacji Założenia komunikologii historycznej
Autor
Kulczycki Emanuel<br />
Wydawnictwo
Seria
FILOZOFIA I LOGIKA
Wydanie
1
Rok wydania
2015
Oprawa
Twarda
Ilość stron
284
Format
15.0x21.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323229247
Rodzaj
Książka
EAN
9788323229247
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Dwa aspekty komunikacji Założenia komunikologii historycznej
30,00 zł
Recenzje