36
Książki
Wolters Kluwer
Dyrektor Szkoły 10/2021
Wydawnictwo:
Wolters Kluwer
Opis
Wzmocnienie roli kuratora oświaty (Bogdan Bugdalski dziennikarz, redaktor)
Zapowiedź, że minister edukacji chce dać więcej praw kuratorom oświaty, wywołała falę ostrej krytyki. Przeciwnicy takiego rozwiązania ostrzegają, że w efekcie szkoła z samorządowej, demokratycznej, kreatywnej i kolorowej stanie się państwowa, scentralizowana, czarno-biała i realizująca wyłącznie zaakceptowane przez resort programy.
Co wynika z badań Skutki e-szkoły (Anna Satel sekretarz redakcji czasopisma Dyrektor Szkoły, Jarosław Kordziński specjalista z zakresu zarządzania oświatą)
Większość raportów na temat skutków edukacji zdalnej poza opisem stanu faktycznego przedstawia też wnioski i rekomendacje. Przegląd najważniejszych publikujemy w dziale Co wynika z badań i zachęcamy do dokładnego zapoznania się z nimi. Warto je uwzględnić w swoich działaniach zarówno tych zarządczych, jak i dydaktyczno-wychowawczych.
Szkoła bez dzwonków (Małgorzata Nowak dyrektor szkoły z wieloletnim stażem)
W powszechnej świadomości dzwonek jest atrybutem szkolnego życia. Wywodzi się z pruskiego modelu szkoły, jest elementem zdyscyplinowanej struktury hierarchicznej, rządzi czasem, generuje cykliczny wybuch decybeli. Czy tak być musi? Artykuł zawiera krótki rys historyczny, opinie naukowców oraz doświadczenia szkół, w których z dzwonków zrezygnowano.
Zmiany w kanonie lektur (Cezary Atelak dziennikarz)
Jak każda zmiana w edukacji, nowy kanon lektur szkolnych budzi emocje, polaryzuje środowisko oświatowe i radykalizuje opinie. Być może dlatego, że został wprowadzony po zaledwie miesięcznych konsultacjach społecznych i uwzględnieniu tylko trzech zgłoszonych poprawek. Czyżby kolejny raz politycy chcieli udowodnić, że lepiej wiedzą, czego potrzebuje suweren, niż on sam?
Zapowiedź, że minister edukacji chce dać więcej praw kuratorom oświaty, wywołała falę ostrej krytyki. Przeciwnicy takiego rozwiązania ostrzegają, że w efekcie szkoła z samorządowej, demokratycznej, kreatywnej i kolorowej stanie się państwowa, scentralizowana, czarno-biała i realizująca wyłącznie zaakceptowane przez resort programy.
Co wynika z badań Skutki e-szkoły (Anna Satel sekretarz redakcji czasopisma Dyrektor Szkoły, Jarosław Kordziński specjalista z zakresu zarządzania oświatą)
Większość raportów na temat skutków edukacji zdalnej poza opisem stanu faktycznego przedstawia też wnioski i rekomendacje. Przegląd najważniejszych publikujemy w dziale Co wynika z badań i zachęcamy do dokładnego zapoznania się z nimi. Warto je uwzględnić w swoich działaniach zarówno tych zarządczych, jak i dydaktyczno-wychowawczych.
Szkoła bez dzwonków (Małgorzata Nowak dyrektor szkoły z wieloletnim stażem)
W powszechnej świadomości dzwonek jest atrybutem szkolnego życia. Wywodzi się z pruskiego modelu szkoły, jest elementem zdyscyplinowanej struktury hierarchicznej, rządzi czasem, generuje cykliczny wybuch decybeli. Czy tak być musi? Artykuł zawiera krótki rys historyczny, opinie naukowców oraz doświadczenia szkół, w których z dzwonków zrezygnowano.
Zmiany w kanonie lektur (Cezary Atelak dziennikarz)
Jak każda zmiana w edukacji, nowy kanon lektur szkolnych budzi emocje, polaryzuje środowisko oświatowe i radykalizuje opinie. Być może dlatego, że został wprowadzony po zaledwie miesięcznych konsultacjach społecznych i uwzględnieniu tylko trzech zgłoszonych poprawek. Czyżby kolejny raz politycy chcieli udowodnić, że lepiej wiedzą, czego potrzebuje suweren, niż on sam?
Kraj produkcji: PL
Producent:
Wolters Kluwer Polska sp. z o.o
ul. Przyokopowa 33
01-208 Warszawa (PL)
tel: +48 801 04 45 45
email: [email protected]
Szczegóły
Rok wydania
2021
ISBN
5902490416383
Stan
Nowy
EAN
5902490416383
Dodałeś produkt do koszyka

Dyrektor Szkoły 10/2021
36,00 zł
Recenzje