35.7
Pedagogika
UMCS
Dystans społeczny w teorii i praktyce pedagogicznej
Wydawnictwo:
UMCS
Oprawa: Miękka
Opis
W pedagogice zainteresowanie społecznym kontekstem procesów wychowawczo-opiekuńczych i dydaktycznych ma bardzo odległe tradycje, sięgające czasów nawet poprzedzających wyodrębnienie się tej dyscypliny naukowej. Znajduje to odzwierciedlenie zarówno w rozwoju subdyscypliny pogranicza, jaką jest pedagogika społeczna, jak i w przedmiotach zainteresowań pedagogik szczegółowych: specjalnej, wczesnoszkolnej i przedszkolnej czy opiekuńczej. Sięganie przez pedagogów zarówno do teorii, jak i metodologii socjologicznej znacząco rozszerzyło zakres eksploracji pedagogicznych i wzbogaciło ich efekty. Wydaje się jednak, że ciągle możliwości te nie są do końca wykorzystane. Jednym z takich mało rozpoznanych w pedagogice nurtów socjologii, ukierunkowujących badania diagnozujące i wyjaśniające mechanizmy życia społecznego, jest teoria dystansu społecznego. Można przyjąć, że nadal pozostaje ona dla pedagogów obszarem poznania marginalizowanym poprzez niedocenianie, zwłaszcza w porównaniu z wykorzystaniem innych teorii socjologicznych zarówno w konstruowaniu teorii pedagogicznej, jak i w opracowaniu konkretnych strategii zmian.
Szczegóły
Tytuł
Dystans społeczny w teorii i praktyce pedagogicznej
Wydawnictwo
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka
Ilość stron
186
Format
17.5x24.6
Języki
polski
ISBN
9788377842409
Redakcja
Chodkowska Maria
Redakcja
Byra Stanisława
Rodzaj
Książka
EAN
9788377842409
Data premiery
2013-02-06
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo UMCS
Dodałeś produkt do koszyka

Dystans społeczny w teorii i praktyce pedagogicznej
35,70 zł
Recenzje