38
Pedagogika
Impuls
Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych
Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej. Materiały dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych
Wydawnictwo:
Impuls
Oprawa: Miękka
Opis
Po licznych pracach teoretycznych pojawia się opracowanie wspomagające praktykę edukacji wielo- i międzykulturowej. [] Redaktorzy tomu zadbali o adekwatne do zamieszczonych scenariuszy zajęć wsparcie teoretyczne obejmujące istotne dla praktyki edukacyjnej kwestie. [] Zarówno w części odnoszącej się do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, jak i w części dotyczącej edukacji uczniów szkoły podstawowej znalazły się propozycje rozwiązań metodycznych zajęć ukierunkowanych na świat kulturowy, kulturę narodową, europejską i kulturę regionu, poznawanie innych kultur, postrzeganie różnic, tolerancję, pozbywanie się uprzedzeń i stereotypów oraz budowanie własnej tożsamości. []
Zawarte w tomie scenariusze zajęć [] inspirują do samodzielnych dopełnień i modyfikacji. [] nauczyciele mogą je modyfikować stosowanie do lokalnych okoliczności. Należy zarazem zwrócić uwagę na to, że propozycje metodyczne są silnie zorientowane na aktywny, twórczy i uspołeczniający udział dzieci i uczniów w zajęciach. Poza tym zadbano o warstwę erudycyjną zajęć, umieszczając załączniki informujące między innymi o obyczajach związanych z różnymi kulturami. W propozycjach metodycznych rozwiązań wyraźnie przewija się idea edukacji wielostronnej aktywizującej dzieci i uczniów pod względem poznawczym, emocjonalnym, społecznym oraz praktycznym.
[] tom przyniesie istotne korzyści w zakresie praktycznie realizowanej edukacji wielo- i międzykulturowej dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkół podstawowych. Jestem przekonany, że spotka się on z zainteresowaniem nauczycieli, wychowawców, a także pracowników domów kultury, ośrodków edukacyjnych i opiekuńczych.
Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
Zawarte w tomie scenariusze zajęć [] inspirują do samodzielnych dopełnień i modyfikacji. [] nauczyciele mogą je modyfikować stosowanie do lokalnych okoliczności. Należy zarazem zwrócić uwagę na to, że propozycje metodyczne są silnie zorientowane na aktywny, twórczy i uspołeczniający udział dzieci i uczniów w zajęciach. Poza tym zadbano o warstwę erudycyjną zajęć, umieszczając załączniki informujące między innymi o obyczajach związanych z różnymi kulturami. W propozycjach metodycznych rozwiązań wyraźnie przewija się idea edukacji wielostronnej aktywizującej dzieci i uczniów pod względem poznawczym, emocjonalnym, społecznym oraz praktycznym.
[] tom przyniesie istotne korzyści w zakresie praktycznie realizowanej edukacji wielo- i międzykulturowej dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów szkół podstawowych. Jestem przekonany, że spotka się on z zainteresowaniem nauczycieli, wychowawców, a także pracowników domów kultury, ośrodków edukacyjnych i opiekuńczych.
Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
Szczegóły
Tytuł
Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych
Podtytuł
Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej. Materiały dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2011
Oprawa
Miękka
Ilość stron
200
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788375875300
Rodzaj
Książka
EAN
9788375875300
Data premiery
2011-10-21
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Dodałeś produkt do koszyka

Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych
38,00 zł
Recenzje