38
Psychologia
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dziecko u progu edukacji przedmiotowej
Studium teoretyczno-empiryczne
Opis
Książka stanowi ogląd teoretyczno-empiryczny procesu adaptacji dzieci do wymagań edukacji przedmiotowej. Składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza stanowi analizę o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym zasadniczego problemu. Na tle rozważań nad sensem i znaczeniem adaptacji, podjętych w interdyscyplinarnym kontekście, dokonano opisu mechanizmu adaptacji prorozwojowej i jego uwarunkowań. Jednocześnie ukazano dzieciństwo, jako okres najbardziej sprzyjający dla procesu gromadzenia doświadczeń adaptacyjnych, dzięki nieograniczonym wówczas możliwościom centralnego układu nerwowego. Ponadto, wyeksponowano wagę edukacji szkolnej w kontekście progu między edukacją elementarną a edukacją przedmiotową, ukazując znaczenie jakości uprzednich doświadczeń szkolnych, wyniesionych z etapu edukacji zintegrowanej dla pełnienia roli ucznia na kolejnym szczeblu nauczania.
Szczegóły
Tytuł
Dziecko u progu edukacji przedmiotowej
Podtytuł
Studium teoretyczno-empiryczne
Autor
Michalak Renata<br />
Wydawnictwo
Seria
PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA
Wydanie
1
Rok wydania
2014
Oprawa
Miękka
Ilość stron
362
Format
24.0x17.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323225607
Rodzaj
Książka
EAN
9788323225607
Data premiery
2013-06-21
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Dziecko u progu edukacji przedmiotowej
38,00 zł
Recenzje