loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
35 Socjologia Fronda

Dziennikarstwo według Jana Pawła II

Wydawnictwo: Fronda
Oprawa: Miękka
35,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Czy dziennikarz to tylko zawód, czy też, i to przede wszystkim, powołanie Z książki Dziennikarstwo według Jana Pawła II, zbierającej najważniejsze wypowiedzi Papieża do pracowników mediów, jasno wynika, że to powołanie. Jak je zatem realizować I na to pytanie znajdzie się tu odpowiedź.

Jedni (głównie wielkie koncerny medialne) traktują dziennikarstwo i informacje jako towar, który stanowi element ekonomii bazujący na ideologii, komercji, konsumpcji i transgresji. Drudzy widzą w dziennikarstwie misję i powołanie, traktując je jako narzędzie poznania, narzędzie poszukiwania prawdy, którego głównym celem jest podtrzymywanie więzi społecznej i służba społeczeństwu. Ci pierwsi, czerpiąc zyski z redakcji, rozgłośni radiowych, stacji telewizyjnych, Internetu, zakładają własne szkoły kształcące dla nich dziennikarzy. Szansą dla tych drugich stają się uniwersytety.

Książka Dziennikarstwo według Jana Pawła II ma pomóc w dokonaniu świadomego wyboru między obiema drogami, jest zatem przeznaczona tak dla wierzących, jak i niewierzących. Jej temat to praktyka dziennikarska postawione zostają pytania o rolę i funkcję dziennikarza oraz istotę i cel przekazu w akcie kształtowania opinii publicznej.

Szczegółowy podział zagadnień:
1.Nadawca: definicja roli i funkcji dziennikarza.
2.Przekaz: istota i cel przekazu; kształtowanie opinii publicznej w następujących kwestiach:
sprawiedliwość i pokój,
wolność,
ochrona i rozwój dziecka,
pomoc młodzieży,
braterstwo i solidarność,
religia w środkach przekazu,
nowe środki przekazu jako formy głoszenia Ewangelii.

3.Odbiorca: definicja odbiorcy; prawa i obowiązki odbiorcy; budowa światopoglądu zawodowego dziennikarza, jego wyobrażenie społeczeństwa, narodu, wymiaru globalnego cywilizacji.

Publikacja opiera się na wszelkich możliwych do uzyskania materiałach sygnowanych przez Ojca Świętego Jana Pawła II w okresie pontyfikatu. Intencją jej twórców było, aby zarówno jej treść, jak i forma skłaniały młode pokolenie dziennikarzy do refleksji wokół określonych wartości, ale także, by stała się ona rodzajem duchowego przewodnika i punktem odniesienia w czasie studiów i późniejszej pracy zawodowej.

Szczegóły

Tytuł
Dziennikarstwo według Jana Pawła II
Wydawnictwo
Rok wydania
2008
Oprawa
Miękka
Ilość stron
268
Format
14.0x20.0cm
Języki
polski
ISBN
9788360335673
Rodzaj
Książka
EAN
9788360335673
Data premiery
2008-02-14
Kraj produkcji
PL
Producent
Fronda PL sp. z o.o.
Łopuszańska 32
02-220 Warszawa
PL
22 836-54-44
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
35,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Produkt
Dziennikarstwo według Jana Pawła II
35,00 zł
Przejdź do koszyka
35,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO