39.9
Książki
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Edukacja muzealna - muzea dla dzieci i młodzieży
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa: broszurowa
Opis
Wiek XXI stawia nowe wyzwania i muzea przyjmują coraz śmielej odpowiedzialność za naukę, społeczną edukację i rekreację. Przygotowują atrakcyjne miejsca doświadczeń, tworzą estetyczne przestrzenie, dostosowując propozycje i oferty do zróżnicowanych grup odbiorców. Równocześnie personalizują komunikację ze swoim obecnym i potencjalnym gościem. Zapraszają do spotkań również w świecie wirtualnym. Kreatywne działania w obszarze sztuki współczesnej i dawnej stanowić mogą aktualną płaszczyznę dialogu, kształcenia, wychowania dzieci i młodzieży. Przestrzenie wystaw narracyjnych, interaktywnych, partycypacyjnych w muzeach klasycznych, a w szczególności w muzeach dla dzieci i młodzieży są aktualną propozycją metodyczno-dydaktyczną dla uczenia się w ciągu całego życia.
Autorka definiuje pojęcie edukacji muzealnej i przytacza koncepcje pedagogiczne, szczególnie takich autorów, jak John Dewey, Maria Montessori i Jean Piaget. Interesujące są drobiazgowe opisy oraz charakterystyki muzeów dla dzieci i młodzieży utworzonych w Monachium, Berlinie i we Frankfurcie nad Menem. Na szczególną uwagę zasługuje projekt edukacji estetycznej realizowany w galeriach sztuki współczesnej w Krakowie. Wspomniany projekt miał charakter badawczy. Były to próby połączenia zajęć szkolnych z przedmiotu sztuka z percepcją sztuki współczesnej. Rezultaty tych działań okazały się zaskakująco twórcze i pozytywne. Autorka słusznie podkreśla zasługi dla polskiego muzealnictwa nieżyjących już krakowskich profesorów Tadeusza Gołaszewskiego i Jerzego Świecimskiego. Na uwagę i uznanie zasługuje obszerna i kompetentnie opracowana bibliografia.
Książka będzie z pewnością pomocna dla adeptów pedagogiki, animatorów kultury, wychowawców i rodziców w poszukiwaniu szerszego spojrzenia na wartość edukacyjną muzeum. Z pełnym przekonaniem polecam tę książkę.
Z recenzji prof. dr hab. Ireny Popiołek-Rodzińskiej
Autorka definiuje pojęcie edukacji muzealnej i przytacza koncepcje pedagogiczne, szczególnie takich autorów, jak John Dewey, Maria Montessori i Jean Piaget. Interesujące są drobiazgowe opisy oraz charakterystyki muzeów dla dzieci i młodzieży utworzonych w Monachium, Berlinie i we Frankfurcie nad Menem. Na szczególną uwagę zasługuje projekt edukacji estetycznej realizowany w galeriach sztuki współczesnej w Krakowie. Wspomniany projekt miał charakter badawczy. Były to próby połączenia zajęć szkolnych z przedmiotu sztuka z percepcją sztuki współczesnej. Rezultaty tych działań okazały się zaskakująco twórcze i pozytywne. Autorka słusznie podkreśla zasługi dla polskiego muzealnictwa nieżyjących już krakowskich profesorów Tadeusza Gołaszewskiego i Jerzego Świecimskiego. Na uwagę i uznanie zasługuje obszerna i kompetentnie opracowana bibliografia.
Książka będzie z pewnością pomocna dla adeptów pedagogiki, animatorów kultury, wychowawców i rodziców w poszukiwaniu szerszego spojrzenia na wartość edukacyjną muzeum. Z pełnym przekonaniem polecam tę książkę.
Z recenzji prof. dr hab. Ireny Popiołek-Rodzińskiej
Szczegóły
Tytuł
Edukacja muzealna - muzea dla dzieci i młodzieży
Autor
Renata Pater
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
broszurowa
Ilość stron
228
Format
16x23,5 cm
ISBN
9788323341550
EAN
9788323341550
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Edukacja muzealna - muzea dla dzieci i młodzieży
39,90 zł
Recenzje