6.18
Socjologia
Impuls
Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych
Wydawnictwo:
Impuls
Oprawa: Twarda
6,18 zł
Cena rekomendowana: 48,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Kup teraz,Zapłać za 30 dni
Opis
Celem książki jest przedstawienie roli edukacji uniwersyteckiej w kreowaniu elit społecznych. Wydaje się, że zamieszczone w niej rozważania można umiejscowić na pograniczu dwóch dyscyplin nauk o edukacji, jakimi są socjologia edukacji i pedagogika porównawcza. Autorka omawia więc z jednej strony społeczne funkcje uniwersytetu w kontekście zawartego w tytule publikacji problemu (z uwzględnieniem takich kategorii, jak: selekcja, stratyfikacja społeczna, kapitał społeczny etc.), a z drugiej kluczowym komponentem analiz autorki są studia przypadków odnoszące się do sześciu pretendujących do miana elitarnych Uniwersytetów: Harvarda, w Oksfordzie, Tokio, Heidelbergu, Kapsztadzie i Buenos Aires. Jednocześnie autorka próbuję socjologiczno-porównawczymi wywodami umieścić na tle rekonstrukcji zarówno tradycyjnych akademickich ideałów, jak i współczesnych dyskusji na temat zmian społecznej roli uniwersytetu (np. komercjalizacji, ograniczenia wolności akademickiej, nowego pojęcia ideału człowieka wykształconego).
Jaki jest współczesny uniwersytet Jakie zadania w dobie zmieniającego się gwałtownie społeczeństwa stoją przed tą instytucją o wielowiekowej tradycji W jaki sposób powinien funkcjonować, aby mógł z jednej strony pozostać niezależny, wierny tradycji i odwiecznym sposobom kształcenia, a z drugiej być otwarty na zmiany, jakie niesie ze sobą współczesny świat Co musi uczynić, aby zasłużyć na miano prestiżowej uczelni wyższej W jaki sposób, jeśli w ogóle, uniwersytet przyczynia się do kształcenia elity społecznej Czy edukacja uniwersytecka powinna być ukierunkowana na tworzenie elit czy ma służyć celom egalitarnym Na jakich zasadach społeczeństwo rekrutuje elity społeczne W niniejszej publikacji autorka próbowała odpowiedzieć na te pytania, odwołując się do rzeczywistości edukacyjnej wymienionych uniwersytetów. Materiały i źródła do publikacji były gromadzone przez autorkę między innymi podczas pobytów naukowych na University of London, Humboldt-Universitat zu Berlin oraz Universitat Heidelberg.
Jaki jest współczesny uniwersytet Jakie zadania w dobie zmieniającego się gwałtownie społeczeństwa stoją przed tą instytucją o wielowiekowej tradycji W jaki sposób powinien funkcjonować, aby mógł z jednej strony pozostać niezależny, wierny tradycji i odwiecznym sposobom kształcenia, a z drugiej być otwarty na zmiany, jakie niesie ze sobą współczesny świat Co musi uczynić, aby zasłużyć na miano prestiżowej uczelni wyższej W jaki sposób, jeśli w ogóle, uniwersytet przyczynia się do kształcenia elity społecznej Czy edukacja uniwersytecka powinna być ukierunkowana na tworzenie elit czy ma służyć celom egalitarnym Na jakich zasadach społeczeństwo rekrutuje elity społeczne W niniejszej publikacji autorka próbowała odpowiedzieć na te pytania, odwołując się do rzeczywistości edukacyjnej wymienionych uniwersytetów. Materiały i źródła do publikacji były gromadzone przez autorkę między innymi podczas pobytów naukowych na University of London, Humboldt-Universitat zu Berlin oraz Universitat Heidelberg.
Szczegóły
Rok wydania
2010
Oprawa
Twarda
Ilość stron
332
Języki
polski
ISBN
9788375872712
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788375872712
Dodałeś produkt do koszyka
Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych
6,18 zł
Recenzje