loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
37.53 Książki CeDeWu

Ekonomia designu

Wydawnictwo: CeDeWu
Oprawa: broszurowa
37,53 zł
Cena rekomendowana: 45,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1-2 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni

Opis

Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych "punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną.
Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych. Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie wiedzą o tym, co w ich mniemaniu da się zaprojektować.
Design dotyczy również sfery pieniądza. W tym wymiarze pieniądz może reprezentować wymianę idei, czy przypominać o roli estetyki i etyki w gospodarce. Design pieniądza wywołuje na nowo dyskusję nad wartością wewnętrzną pieniądza. Pokazuje iluzję pieniądza oraz miriady przeciwstawień, które tworzy. Na szczególną uwagę zasługuje idea pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego. Korzystając z pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, to my klienci/konsumenci decydujemy o kierunku rozwoju gospodarki wspierając firmy, dla których maksymalizacja zysku nie jest głównym wyznacznikiem działania, lecz odpowiedzialność za pracowników, społeczność lokalną oraz dbanie o środowisko.

Szczegóły

Tytuł
Ekonomia designu
Wydawnictwo
Rok wydania
2017
Oprawa
broszurowa
Ilość stron
160
Format
16,5x23,5 cm
ISBN
9788375569094
Rodzaj
Książka
EAN
9788375569094

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
37,53 zł
Cena rekomendowana: 45,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Wysyłka: 1-2 dni robocze
+ czas dostawy
Kup teraz,
Zapłać za 30 dni
Dodałeś produkt do koszyka
Ekonomia designu - Artur Borcuch
Ekonomia designu
Artur Borcuch
37,53 zł
45,00 zł
Przejdź do koszyka
37,53 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO