39
Książki
Narodowe Centrum Kultury
Ekonomia prestiżu
Wydawnictwo:
Narodowe Centrum Kultury
Oprawa: Miękka
Opis
Nagrody i konkursy, tworzone wokół różnych dziedzin sztuki, liczą sobie niemal tyle lat, co pojęcie sztuki. James F. English dokonuje przeglądu różnego rodzaju nagród, od znanych każdemu Nobla czy Oscara, po niewiele znaczące w polach światowej kultury, ale rządzące się dokładnie tymi samymi mechanizmami nagrody lokalne. Próby analizy zarówno samych nagród, jak i wszelkich działań wokół nich, od pomysłu i prac nad stworzeniem poszczególnych nagród, poprzez dobór i działania jurorów, aż po analizę reakcji na nie laureatów i publiczności mogą stanowić klucz do przemian zarówno historycznych, społecznych, jak i ekonomicznych w dziedzinie ekonomii kultury i wytłumaczenie ich oszałamiającego rozwoju tak nagród w literaturze i innych dziedzinach sztuki, jak w nauce datujący się od początku dziewiętnastego wieku aż do czasów nam współczesnych."Książka Englisha ukazała się późną jesienią 2005 roku. Pierwszym sygnałem, że jest interesująca, a nie tylko poważna, była szybka kradzież: już w grudniu piracka wersja Ekomonii prestiżu dostępna była za darmo w internecie. Wydawnictwo poniosło ekonomiczne straty, książka i autor odnotowali prestiżowy zysk. (...)Gdyby istniał program do pakowania metodologicznych założeń, dzieło Englisha - z pominięciem rozważań historycznych - mogłoby zostać skondensowane do do kilki zdań. Jeden: stanowienie nagrody jest grą w autonomiczne nadawanie wartości. Dwa: celem gry jest uzyskanie monopolu. Trzy: warunkiem monopolu jest osiągnięcie prawomocności. Cztery: ze względu na wewnętrzne sprzeczności nagrody żaden z powyższych celów nie może zostać osiągnięty i żaden z warunków nie może zostać spełniony."- z przedmowy prof. Przemysława Czaplińskiego.
Szczegóły
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
260
Format
17.0x21.0cm
Języki
polski
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Czapliński Przemysław
Tytuł oryginału
The economy of prestige
Rodzaj
Książka
EAN
9788361587972
Data premiery
2013-02-19
Kraj produkcji
PL
Producent
Narodowe Centrum Kultury
Dodałeś produkt do koszyka

Ekonomia prestiżu
39,00 zł
Recenzje