38.3
Książki
Wydawnictwo Naukowe UAM
Ekonomika przestrzeni turystycznej
Zarys teorii
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Miękka
Opis
Naukowym problemem pracy jest teoria ekonomiki przestrzeni turystycznej rozumiana jako teoria kreowania i kształtowania takiej przestrzeni. Inaczej niż w podażowym podejściu tradycyjnej urbanistyki, sedno problemu stanowi ustalenie w przestrzeni turystycznej bilansu równowagi występujących w niej popytowych i podażowych turystycznych składników. Pozwala to na kreowanie i kształtowanie zoptymalizowanej przestrzeni turystycznej w respekcie dla determinizmu walorystycznego oraz postulatu zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarki turystycznej. Metodologia ekonomiki przestrzeni turystycznej jest interdyscyplinarna. Syntezę spójnego zastosowania rozmaitych w ich genezie i funkcji metod do kreowania i kształtowania przestrzeni turystycznej stanowi model zintegrowanego planowania i projektowania operacyjnej podprzestrzeni recepcji turystów.Praktycznym problemem pracy jest wskazanie możliwości zastosowania teorii ekonomiki przestrzeni turystycznej w inżynierii tej dyscypliny, w planowaniu i projektowaniu takiej przestrzeni. Dualna, naukowa i praktyczna użyteczność pracy czyni jej adresatami szerokie spektrum badaczy i dydaktyków nauki, studentów oraz praktyków gospodarowania przestrzenią turystyczną i gospodarowania w tej przestrzeni.
Szczegóły
Tytuł
Ekonomika przestrzeni turystycznej
Podtytuł
Zarys teorii
Autor
Stanisław Szadziński
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2018
Oprawa
Miękka
Ilość stron
328
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323233848
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323233848
Dodałeś produkt do koszyka
Ekonomika przestrzeni turystycznej
38,30 zł
Recenzje