26.04
Psychologia
Diecezjalne
Empatia a rozwój psychospołeczny młodzieży
Wydawnictwo:
Diecezjalne
Oprawa: Miękka
Opis
W ostatnich latach możemy zauważyć tendencję do interdyscyplinarnego ujmowania zjawiska relacji międzyludzkich, jego funkcjonoŞwania i możliwości ewentualnego polepszenia stosunków społecznych.
Wymienione aspekty badań wywołały również szerokie zainteresowanie ze strony psychologów. Wśród psychologicznych mechanizmów społecznych, na uwagę zasługuje empatia. Panuje powszechne przekonanie o konstruktywnym wpływie owego zjawiska na kształtowanie się relacji między ludźmi. Można przypuszczać, że jednym z powodów wrastającego zainteresowania empatią, jest jej szeroki wachlarz funkcji adaptacyjnych. (Goleman 1997, Gulin 1996).
Pojęcie empatii, jakim posługujemy się dzisiaj, wywodzi się z niemieckiego terminu Einfuhlung, który wykorzystywali w swoich analizach fenomenologicznych tacy autorzy jak: R. Ingarden, E. Husserl, M. Scheller, czy E. Stein.
Po raz pierwszy słowo Einfuhlung zostało użyte przez Roberta Vichera w 1873 roku, w dyskusji dotyczącej psychologii estetyki oraz percepcji formy dzieła sztuki. W dyskusji tej, Vicher zwrócił uwagę na możliwość projektowania przez odbiorcę dzieła sztuki swojego "ja" na obiekt doznań estetycznych (Gulin 1996).Teoria poznania dała zatem impuls do ujmowania empatii na gruncie psychologicznym.
Ze Wstępu
Wymienione aspekty badań wywołały również szerokie zainteresowanie ze strony psychologów. Wśród psychologicznych mechanizmów społecznych, na uwagę zasługuje empatia. Panuje powszechne przekonanie o konstruktywnym wpływie owego zjawiska na kształtowanie się relacji między ludźmi. Można przypuszczać, że jednym z powodów wrastającego zainteresowania empatią, jest jej szeroki wachlarz funkcji adaptacyjnych. (Goleman 1997, Gulin 1996).
Pojęcie empatii, jakim posługujemy się dzisiaj, wywodzi się z niemieckiego terminu Einfuhlung, który wykorzystywali w swoich analizach fenomenologicznych tacy autorzy jak: R. Ingarden, E. Husserl, M. Scheller, czy E. Stein.
Po raz pierwszy słowo Einfuhlung zostało użyte przez Roberta Vichera w 1873 roku, w dyskusji dotyczącej psychologii estetyki oraz percepcji formy dzieła sztuki. W dyskusji tej, Vicher zwrócił uwagę na możliwość projektowania przez odbiorcę dzieła sztuki swojego "ja" na obiekt doznań estetycznych (Gulin 1996).Teoria poznania dała zatem impuls do ujmowania empatii na gruncie psychologicznym.
Ze Wstępu
Szczegóły
Rok wydania
2008
Oprawa
Miękka
Ilość stron
104
Format
14.5x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788361307068
Rodzaj
Książka
EAN
9788361307068
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia Sandomierz Sp.z.o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

Empatia a rozwój psychospołeczny młodzieży
26,04 zł
Recenzje