35.08
Psychologia
Wydawnictwo Naukowe UAM
Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe UAM
Oprawa: Miękka
Opis
Zespół hiperkinetyczny to schorzenie, którego objawy ujawniają się w dzieciństwie i utrzymują się często w wieku dorosłym, powodując długofalowe skutki. Jest najczęstszym rozpoznaniem we wczesnym wieku szkolnym. Charakteryzuje się obecnością trwałych wzorców zachowania układających się w triadę objawów: problemów z koncentracją uwagi, impulsywnością oraz nadruchliwością, które wpływają znacznie na funkcjonowanie dzieci i młodzieży w różnych obszarach życia. Zmienność, nieprzewidywalność i złożoność współczesnego świata stawiają przed uczniami z ADHD trudne wyzwanie sprostania jego wymaganiom, jednak najtrudniejsze zadanie przypada edukacji. Uczniowie z ADHD to grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Głównym celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej na terenie szkoły jest wyrównywanie szans edukacyjnych, budowanie odpowiednich strategii pracy do możliwości i potrzeb uczniów z ADHD. Kluczowym celem sformułowanym w niniejszym opracowaniu jest ukazanie specyfiki i uwarunkowań zależności zarysowującej się między funkcjonowaniem dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej a oddziaływaniami środowiska edukacyjnego.
Szczegóły
Tytuł
Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej
Autor
Sonia Wawrzyniak
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
198
Języki
polski
ISBN
9788323239529
ISSN
00834254
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788323239529
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej
35,08 zł
Recenzje