11.4
Informatyka, programowanie i grafika komputerowa
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Gamifikacja atrakcji turystycznych z wykorzystaniem platformy emused.eu
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Oprawa: Miękka
11,40 zł
Cena rekomendowana: 35,00 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Powiadom o dostępności
Opis
Gamifikacja polega na użyciu wybranych elementów charakterystycznych dla gier poza nimi. Zastosowana przy oprowadzaniu zwiedzających, pozwala zwiększyć ich zaangażowanie, poprawić ich wrażenia z wizyty, ułatwiać nabywanie wiedzy i umiejętności, czy pomóc w kształtowaniu pozytywnych postaw. W czasach ogólnej dostępności urządzeń mobilnych nośnikiem gamifikacji mogą być e-przewodniki mobilne dostarczane użytkownikom w postaci aplikacji uruchamianych na ich własnych smartfonach. Platforma emused.eu jest inicjatywą powołaną do życia w kierowanym przez Uniwersytet Szczeciński konsorcjum, której celem jest umożliwienie nawet małym muzeom wykorzystania potencjału gamifikacji przy oprowadzaniu zwiedzających. Jest to możliwe dzięki udostępnionemu w chmurze oprogramowaniu, które służy do tworzenia i zarządzania zgamifikowanymi trasami zwiedzania dostępnymi na urządzeniach mobilnych.
W niniejszym opracowaniu opisano: założenia i budowę platformy, podstawowe zasady korzystania z niej, zarządzanie treściami udostępnianymi poprzez e-przewodniki i reguły gamifikacji, możliwość, poprzez platformę, analizy danych o zachowaniu użytkowników, a także przykład udanego wdrożenia e-przewodnika opartego na platformie w wiodącej atrakcji turystycznej południowej Szwecji. Wcześniej, w rozdziale otwierającym, przybliżono koncepcję gamifikacji, psychologiczne przesłanki jej skuteczności, uwarunkowania jej stosowania w turystyce, a także kluczowe jej składniki. Liczymy, że opracowanie to spotka się z zainteresowaniem tak badaczy gamifikacji, jak i praktyków - pragnących wykorzystać platformę emused.eu do zapewnienia zgamifikowanych e-przewodników w atrakcjach turystycznych, którymi zarządzają.
W niniejszym opracowaniu opisano: założenia i budowę platformy, podstawowe zasady korzystania z niej, zarządzanie treściami udostępnianymi poprzez e-przewodniki i reguły gamifikacji, możliwość, poprzez platformę, analizy danych o zachowaniu użytkowników, a także przykład udanego wdrożenia e-przewodnika opartego na platformie w wiodącej atrakcji turystycznej południowej Szwecji. Wcześniej, w rozdziale otwierającym, przybliżono koncepcję gamifikacji, psychologiczne przesłanki jej skuteczności, uwarunkowania jej stosowania w turystyce, a także kluczowe jej składniki. Liczymy, że opracowanie to spotka się z zainteresowaniem tak badaczy gamifikacji, jak i praktyków - pragnących wykorzystać platformę emused.eu do zapewnienia zgamifikowanych e-przewodników w atrakcjach turystycznych, którymi zarządzają.
Szczegóły
Tytuł
Gamifikacja atrakcji turystycznych z wykorzystaniem platformy emused.eu
Autor
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Wydanie
1
Rok wydania
2021
Oprawa
Miękka
Ilość stron
116
Języki
polski
ISBN
9788379724956
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788379724956
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Gamifikacja atrakcji turystycznych z wykorzystaniem platformy emused.eu
11,40 zł
Recenzje