45.15
Książki
Wydawnictwo Naukowe UAM
Gatunki hipertekstu w perspektywie tekstologicznej Analiza na przykładzie internetowych prezentacji przedsiębiorstw
Opis
Prezentowana książka wpisuje się w nurt empirycznych badań nad procesem translacji i stanowi próbę analizy zachowania adeptów przekładu z parą językową język niemiecki - język polski. Celem rozprawy jest przedstawienie strategii rozwiązywania problemów stosowanych przez badanych oraz wychwycenie deficytów w ich działaniu. Dane do analizy, pozyskane z protokołów głośnego myślenia, poddane są oglądowi niejako z trzech perspektyw. Pierwsze spojrzenie koncentruje się na krótkiej charakterystyce intraindywidualnych profili procesualnych. Druga płaszczyzna analityczna obejmuje porównanie strategii w wymiarze globalnym oraz kontrastywne ujęcie strategii rozwiązywania konkretnych problemów o wysokim stopniu interindywidualności. Analizę materiału wieńczy diagnoza zachowania badanych w świetle paradygmatu rozwiązywania problemów kompleksowych. Praca zawiera także refleksje na temat dydaktyki translacji.
Szczegóły
Tytuł
Gatunki hipertekstu w perspektywie tekstologicznej Analiza na przykładzie internetowych prezentacji przedsiębiorstw
Autor
Maciejewski Marcin<br />
Wydawnictwo
Seria
JĘZYK KULTURA KOMUNIKACJA
Wydanie
1
Rok wydania
2012
Oprawa
Miękka
Ilość stron
372
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323219989
Rodzaj
Książka
EAN
9788323219989
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Gatunki hipertekstu w perspektywie tekstologicznej Analiza na przykładzie internetowych prezentacji przedsiębiorstw
45,15 zł
Recenzje