Weather Machine (PL)
Wiek: 14+
+ czas dostawy
Zapłać za 30 dni
Opis
Gra Weather Machine (PL)
Weather Machine to zaawansowana gra planszowa zaprojektowana przez Vitala Lacerdę (On Mars, Kanban EV), w której gracze wcielają się w role naukowców starających się poprawić działanie generatora pogody stworzonego przez genialnego profesora Lativa. Generator miał za zadanie utrzymywanie idealnej pogody na świecie - farmy potrzebują czasami deszczu, a w kurortach powinno wiecznie świecić słońce. Jednak okazał się maszyną niedoskonałą - jego działanie zakłóca pogodę w innych miejscach na świecie. Celem naukowców jest prowadzenie eksperymentów i badań nad pogodą, publikowanie prac naukowych, dzięki którym uda się udoskonalić maszynę, a może nawet otrzymać za to Nagrodę Nobla. Podobnie jak w poprzednich grach duetu Vital Lacerda i Ian O'Toole, tak i tutaj zetkniecie się z artystycznym dziełem sztuki. Duża kolorowa plansza, kilkadziesiąt customowych meepli robotów, a do tego drewniane tokeny ksiąg, które zastąpiły zwykłe tekturowe żetony.
Wasze Pracownie
Rozgrywka w Weather Machine składa się z szeregu rund, a każda z nich dzieli się na 3 fazy: Tur Graczy, Uruchomienia Generatora Pogody i Końca Rundy. Pracownia (plansza gracza) to wasze pole dowodzenia, składająca się z kilku głównych obszarów. W Warsztacie, znajdującym się z prawej strony, będziecie przechowywać Roboty i Chemikalia, a także budować nowe prototypy przy wykorzystaniu Części Maszyn. Z kolei znajdujące się w środku tory Zezwoleń takie jak Badania, Rozwój i Nauka są niejako waszymi zasobami i pozwalają wykonać poszczególne akcje.
Miejsce badań
Plansza gry składa się z 4 głównych Lokacji, a każda z nich oferuje wiele akcji do wykonania. W obszarze Zaopatrzenia będziecie mogli zbudować nowe Roboty, rozbudować swój Warsztat albo pozyskać Chemikalia. Rząd pozwoli wam sprzedać Część Maszyny lub zabezpieczyć Dotacje. W Laboratorium przygotujecie Eksperyment i opublikujecie wyniki swoich Badań, z kolei w obszarze Badań i Rozwoju dokonacie Przełomu, czyli skonstruujecie prototyp na podstawie swoich Badań, za co też otrzymacie punkty i nagrody. Aby wykonać daną akcję, musicie umieścić na niej swój meepel Naukowca i wydać określone Zezwolenia.
Koniec gry
Gra dobiegnie końca, jeżeli zostanie spełniony jeden z czterech warunków: ktoś z was otrzyma Nagrodę Nobla, na wystawce zostanie umieszczony ostatni kafel Eksperymentu, Rządowy Generator zostanie ukończony albo wszystkie pola Badań w Lokacji Badań i Rozwoju będą zajęte. Aby wyłonić zwycięzcę, dodajcie do aktualnego stanu punktów: liczbę punktów zgodną z końcowymi pozycjami znaczników na torach Grantów, po 5 punktów za każdy spełniony kafel Celu i 5 punktów za zdobytą Nagrodę Nobla. Gracz z największą liczbą Punktów Klimatu najbardziej przysłuży się naszej planecie i zwycięży!
Zawartość:
- 1 plansza Gry
- 4 plansze Pracowni
- 4 pionki Naukowca
- 48 znaczników Robotów
- 4 znaczniki Punktacji
- 20 znaczników Zezwolenia
- 4 znaczniki Inicjatywy
- 4 znaczniki kolejności Tury
- 12 znaczników Grantów
- 24 znaczniki Przełomu
- 3 znaczniki Rządu
- znacznik Lativa
- znacznik Asystenta Lativa
- 5 znaczników Robotów Lativa
- 12 znaczników Cytatu
- 5 znaczników Blokad
- 12 znaczników Nagrody
- 1 Nagroda Nobla
- 10 znaczników Badań Rządowych
- 15 znaczników Badań Laboratoryjnych
- 10 znaczników Badań i Rozwoju
- 25 znaczników Chemikaliów
- 15 kafli Gwałtownej Pogody
- 15 kafli Eksperymentów
- 30 kafli Warsztatu
- 15 kafli Dotacji
- 12 kafli Inwestycji
- 36 kafli Celu w 4 zestawach
- 50 kafli Części Maszyny
- 4 Arkusze Pomocy
- Instrukcja
Ilość graczy: 1-4 graczy
Czas gry: 45-150 minut
Wiek: 14+
Recenzje