25.88
Nauka o literaturze
Instytut Badań Literackich PAN
Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Wydawnictwo:
Instytut Badań Literackich PAN
Oprawa: Miękka
Opis
Na przełomie XX i XXI wieku określenie tożsamość zaczęło w Polsce znaczyć na wiele nowych sposobów. Choć tradycyjne wzory myślenia o narodzie z ich romantycznymi motywami wciąż mają się dobrze, w przestrzeni publicznej pojawiły się nieznane dotąd zjawiska. To właśnie one wzbudziły zainteresowanie autorów tej książki. Najważniejszym jest zapewne zmiana otoczenia komunikacyjnego, Nowe techniki przekazu wśród nich Internet tworzą możliwości, w których zbiorowe i indywidualne identyfikacje kształtują się inaczej niż dotychczas. Z propozycji wywodzących się z dwudziestowiecznego pojmowania tożsamości zajęliśmy się tymi, które dostrzegają nową sytuację i starają się na nią odpowiedzieć. Interesują nas także zjawiska zupełnie nowe, takie jak narracje nie-politycznych emigrantów po roku 89, fenomen literatury miejsca, zagadnienia gender i ich związek z tożsamością czy wreszcie tak silne we współczesnej kulturze zainteresowanie subwersją istniejących wzorów identyfikacji. Wszystko to składa się na tytułowe gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany, której wszyscy jesteśmy świadkami.Tomasz Żukowski
Szczegóły
Tytuł
Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
Wydawnictwo
Rok wydania
2013
Oprawa
Miękka
Ilość stron
263
Format
14.3x20.2
Języki
polski
ISBN
9788361552710
Redakcja
Werner Tomasz
Redakcja
Żukowski Tomasz
Rodzaj
Książka
EAN
9788361552710
Data premiery
2013-10-17
Dodałeś produkt do koszyka
Gry o tożsamość w czasach wielkiej zmiany
25,88 zł
Recenzje