28
Socjologia
Impuls
Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji
Młodzi bydgoszczanie wobec wartości
Wydawnictwo:
Impuls
Oprawa: Miękka
Opis
Pojęcie wartości jest trudne do zdefiniowania. Każdy z nas lepiej lub gorzej wie, co jest dla niego ważne, cenne i godne zaangażowania. Jednakże aby podejmować słuszne decyzje, trzeba najpierw stworzyć hierarchię wartości i żyć z zgodnie ze swoimi zasadami. Wkraczanie w dorosłość nie jest proste. Współczesny młody człowiek często staje na rozdrożu, musi wybierać pomiędzy kryteriami, którymi kierują się jego rówieśnicy, a tym, co dyktuje mu sumienie. Wyboru nie ułatwiają mu również dorośli, którzy są krytyczni w ocenie oraz w wypowiedziach na temat jego zachowania.
Niniejsza książka powstała z chęci podzielenia się z Czytelnikiem wynikami badań dotyczących wartości, które Autorki przeprowadziły w roku szkolnym 2007/2008. Autorki chciały się dowiedzieć, jakie wartości cenią młodzi ludzie. Istotna była dla również konfrontacja wyników badań przeprowadzonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. z badaniami przeprowadzonymi na początku XXI w. Autorki chciały sprawdzić, czy młodzież, która żyje w nieco innym świecie, obcująca na co dzień z natychmiastowym przepływem informacji, posługująca się Internetem i wysyłająca SMS-y nadal wyznaje takie same wartości, jakie cenili jej rówieśnicy przed laty. Czy istnieją różnice w hierarchiach wartości współczesnej bydgoskiej młodzieży i tych, które zostały zadeklarowane przez młodzież w latach dziewięćdziesiątych
Uczniowie bydgoskich szkół średnich, podzielili się swoją hierarchią wartości, a także zdradzili, w jaki sposób czy w jakich sytuacjach te wartości urzeczywistniają. Autorki interesowało to, co prawie dorośli ludzie uważają za wartościowe w swoim życiu. To, czy szkoła, do której chodzą, którą sobie wybrali, daje im szansę realizowania ich wartości, a także to, jakie znaczenie ma dla nich środowisko rodzinne. Większość z nich w momencie badania nie była jeszcze pełnoletnia, jednakże w tym roku osiągnęła już wiek, w którym uzyskała pełne prawo do decydowania o sobie i możliwość zabierania głosu w sprawach istotnych dla całego społeczeństwa (np. poprzez udział w wyborach), a także przystąpi do egzaminu dojrzałości.
W książce zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich bydgoskich publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą oraz ich interpretację poprzedzoną wykładem na temat wartości. Zawarto w niej również przegląd definicji wartości, systemu wartości oraz hierarchii wartości oraz przytoczyły wypowiedzi wybranych autorów na temat istnienia wartości i sposobów ich rozumienia, a także typologie wartości i różne ich teorie
Autorki mają nadzieję, że podczas lektury tej książki Czytelnik lepiej pozna wartości bydgoskiej młodzieży. Zrozumie, co jest dla niej ważne i czym kieruje się ona w życiu.
Niniejsza książka powstała z chęci podzielenia się z Czytelnikiem wynikami badań dotyczących wartości, które Autorki przeprowadziły w roku szkolnym 2007/2008. Autorki chciały się dowiedzieć, jakie wartości cenią młodzi ludzie. Istotna była dla również konfrontacja wyników badań przeprowadzonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. z badaniami przeprowadzonymi na początku XXI w. Autorki chciały sprawdzić, czy młodzież, która żyje w nieco innym świecie, obcująca na co dzień z natychmiastowym przepływem informacji, posługująca się Internetem i wysyłająca SMS-y nadal wyznaje takie same wartości, jakie cenili jej rówieśnicy przed laty. Czy istnieją różnice w hierarchiach wartości współczesnej bydgoskiej młodzieży i tych, które zostały zadeklarowane przez młodzież w latach dziewięćdziesiątych
Uczniowie bydgoskich szkół średnich, podzielili się swoją hierarchią wartości, a także zdradzili, w jaki sposób czy w jakich sytuacjach te wartości urzeczywistniają. Autorki interesowało to, co prawie dorośli ludzie uważają za wartościowe w swoim życiu. To, czy szkoła, do której chodzą, którą sobie wybrali, daje im szansę realizowania ich wartości, a także to, jakie znaczenie ma dla nich środowisko rodzinne. Większość z nich w momencie badania nie była jeszcze pełnoletnia, jednakże w tym roku osiągnęła już wiek, w którym uzyskała pełne prawo do decydowania o sobie i możliwość zabierania głosu w sprawach istotnych dla całego społeczeństwa (np. poprzez udział w wyborach), a także przystąpi do egzaminu dojrzałości.
W książce zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich bydgoskich publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą oraz ich interpretację poprzedzoną wykładem na temat wartości. Zawarto w niej również przegląd definicji wartości, systemu wartości oraz hierarchii wartości oraz przytoczyły wypowiedzi wybranych autorów na temat istnienia wartości i sposobów ich rozumienia, a także typologie wartości i różne ich teorie
Autorki mają nadzieję, że podczas lektury tej książki Czytelnik lepiej pozna wartości bydgoskiej młodzieży. Zrozumie, co jest dla niej ważne i czym kieruje się ona w życiu.
Szczegóły
Tytuł
Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji
Podtytuł
Młodzi bydgoszczanie wobec wartości
Autor
Jankowska Małgorzata
, Krasoń Justyna
Wydawnictwo
Wydanie
1
Rok wydania
2009
Oprawa
Miękka
Ilość stron
124
Format
16.0x23.6cm
Języki
polski
ISBN
9788375871807
Rodzaj
Książka
EAN
9788375871807
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Dodałeś produkt do koszyka

Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji
28,00 zł
Recenzje