59.57
Książki
Naukowe Sophia
Innowacje i zarządzanie w XXI wieku
Wydawnictwo:
Naukowe Sophia
Oprawa: miękka
Opis
Monografia "Innowacje i zarządzanie w XXI wieku" jest efektem aktualnych badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie wiedzy, rekomendacji i praktycznych rozwiązań dla nowych wyzwań w ramach innowacji i zarządzania współczesnymi organizacjami.
Szeroko rozumiana innowacyjność uznawana jest obecnie za jeden z najważniejszych czynników inteligentnego i zrównoważonego rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Natomiast przedsiębiorstwo określane jako innowacyjne, uważane jest za lepsze i bardziej pożądane. Najstarszym, a zarazem najbardziej znanym modelem procesu innowacyjnego jest model liniowy, który zakłada, że źródłem innowacji jest sfera B+R, czyli prace badawczo-rozwojowe. Zarówno środowiska naukowe i biznesowe coraz częściej wskazują na potrzebę realizacji działań innowacyjnych. Zjawisko innowacji jest nierozłącznie związane z pojęciem zmiany, nowości, reformy, czy też idei postrzeganej jako nowa, często na początku postrzegana jako odmienna. Za innowacje uważa się najróżniejsze procesy i zjawiska o charakterze technicznym, organizacyjnym, społecznym lub psychologicznym. Tak bardzo zróżnicowane i niesprecyzowane pojmowanie innowacji wynika zarówno z niedługiej tradycji badań nad innowacjami, jak i odmienności ujęć teoretycznych. Kategoria innowacji stała się obecnie obiektem zainteresowań nauk nie tylko ekonomicznych, ale także społeczno-gospodarczych. Wynika to z niepodważalnego wpływu innowacji na szeroko pojęty rozwój społeczno-gospodarczy państwa. Niewątpliwie na współczesnym globalnym rynku innowacja wpływa na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw i podlega procesom zarządzania.
Zarządzanie to zestaw działań wykorzystujących posiadane zasoby dla osiągania zamierzonych rezultatów. Istotą funkcji zarządzania jako specyficznego rodzaju regulacji wykonywanych zbiorowo przez jednostki organizacyjne, jest w szczególności formułowanie celu działania, planowanie i organizowanie struktur oraz określanie procedur funkcjonowania wraz z kontrolowaniem realizacji zamierzonych celów. Poszczególne rozdziały stanowią zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki innowacji i zarządzania w organizacjach XXI wieku, gdzie mamy do czynienia z wieloma nowymi i skomplikowanymi problemami funkcjonowania oraz zamierzonego rozwoju, które wymagają rozwiązań.
Szeroko rozumiana innowacyjność uznawana jest obecnie za jeden z najważniejszych czynników inteligentnego i zrównoważonego rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Natomiast przedsiębiorstwo określane jako innowacyjne, uważane jest za lepsze i bardziej pożądane. Najstarszym, a zarazem najbardziej znanym modelem procesu innowacyjnego jest model liniowy, który zakłada, że źródłem innowacji jest sfera B+R, czyli prace badawczo-rozwojowe. Zarówno środowiska naukowe i biznesowe coraz częściej wskazują na potrzebę realizacji działań innowacyjnych. Zjawisko innowacji jest nierozłącznie związane z pojęciem zmiany, nowości, reformy, czy też idei postrzeganej jako nowa, często na początku postrzegana jako odmienna. Za innowacje uważa się najróżniejsze procesy i zjawiska o charakterze technicznym, organizacyjnym, społecznym lub psychologicznym. Tak bardzo zróżnicowane i niesprecyzowane pojmowanie innowacji wynika zarówno z niedługiej tradycji badań nad innowacjami, jak i odmienności ujęć teoretycznych. Kategoria innowacji stała się obecnie obiektem zainteresowań nauk nie tylko ekonomicznych, ale także społeczno-gospodarczych. Wynika to z niepodważalnego wpływu innowacji na szeroko pojęty rozwój społeczno-gospodarczy państwa. Niewątpliwie na współczesnym globalnym rynku innowacja wpływa na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw i podlega procesom zarządzania.
Zarządzanie to zestaw działań wykorzystujących posiadane zasoby dla osiągania zamierzonych rezultatów. Istotą funkcji zarządzania jako specyficznego rodzaju regulacji wykonywanych zbiorowo przez jednostki organizacyjne, jest w szczególności formułowanie celu działania, planowanie i organizowanie struktur oraz określanie procedur funkcjonowania wraz z kontrolowaniem realizacji zamierzonych celów. Poszczególne rozdziały stanowią zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki innowacji i zarządzania w organizacjach XXI wieku, gdzie mamy do czynienia z wieloma nowymi i skomplikowanymi problemami funkcjonowania oraz zamierzonego rozwoju, które wymagają rozwiązań.
Szczegóły
Tytuł
Innowacje i zarządzanie w XXI wieku
Autor
Katarzyna Szopik-Depczyńska
,
Ireneusz Miciuła
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
miękka
Format
17x24 cm
Języki
polski
ISBN
9788365357557
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788365357557
Dodałeś produkt do koszyka
Innowacje i zarządzanie w XXI wieku
59,57 zł
Recenzje