9.5
Pedagogika
Impuls
Jak pracować z dzieckiem niepełnosprawnym
Konstruowanie programu zajęć, organizowanie klasy integracyjnej, konspekty zajęć
Opis
Kiedy w 1996 roku moja pani dyrektor zaproponowała pracę indywidualną z dzieckiem niepełnosprawnym, na radzie pedagogicznej zapanowało milczenie. Żadna z nas do tej pory nie pracowała z dzieckiem nie mówiącym. Zawahałam się, ale tylko na moment. Zawsze lubiłam nowe doświadczenia i wyzwania. Było to dla mnie niewątpliwie wyzwanie, gdyż do tej pory nie miałam okazji pracować z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Przedszkole znajduje się w małym mieście. Bywało, że w grupie znalazło się dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym czy niedosłuchem. One jednak świetnie sobie radziły i nie miały przyznanego nauczania indywidualnego.
Pani dyrektor zgodziła się, kiedy zaproponowałam, że podejmę się pracy z dzieckiem. Zaczęłam przeszukiwać znane mi czasopisma, książki, opracowania z zakresu pedagogiki specjalnej. Szukałam sposobów i metod pracy z moim nowym wychowankiem. Fachowość zgromadzonych publikacji utwierdziła mnie w przekonaniu, że sobie poradzę. Martwił mnie tylko mój brak znajomości jakiegokolwiek języka pozawerbalnego, ułatwiającego porozumiewanie się z dzieckiem. Na kilka dni przed moim pierwszym spotkaniem z dzieckiem nadeszła opinia z poradni pedago-giczno-psychologicznej. Po jej przeczytaniu zaczęłam mieć obawy, czy poradzę, czy podołam? „Uszkodzony ośrodkowy układ nerwowy, znacznie zaburzone mała i duża motoryka" — przeczytałam w orzeczeniu.
Pani dyrektor zgodziła się, kiedy zaproponowałam, że podejmę się pracy z dzieckiem. Zaczęłam przeszukiwać znane mi czasopisma, książki, opracowania z zakresu pedagogiki specjalnej. Szukałam sposobów i metod pracy z moim nowym wychowankiem. Fachowość zgromadzonych publikacji utwierdziła mnie w przekonaniu, że sobie poradzę. Martwił mnie tylko mój brak znajomości jakiegokolwiek języka pozawerbalnego, ułatwiającego porozumiewanie się z dzieckiem. Na kilka dni przed moim pierwszym spotkaniem z dzieckiem nadeszła opinia z poradni pedago-giczno-psychologicznej. Po jej przeczytaniu zaczęłam mieć obawy, czy poradzę, czy podołam? „Uszkodzony ośrodkowy układ nerwowy, znacznie zaburzone mała i duża motoryka" — przeczytałam w orzeczeniu.
Szczegóły
Tytuł
Jak pracować z dzieckiem niepełnosprawnym
Podtytuł
Konstruowanie programu zajęć, organizowanie klasy integracyjnej, konspekty zajęć
Autor
Szczygieł Beata
Wydawnictwo
Seria
METODYCY-NAUCZYCIELOM
Wydanie
4
Rok wydania
2007
Oprawa
Miękka
Ilość stron
111
Format
14.4x20.5cm
Języki
polski
ISBN
9788373088160
Rodzaj
Książka
EAN
9788373088160
Kraj produkcji
PL
Producent
Oficyna Wydawnicza Impuls
Dodałeś produkt do koszyka

Jak pracować z dzieckiem niepełnosprawnym
9,50 zł
Recenzje