62.9
Książki
MT Biznes
JAK ROBIĆ INTERESY W CHINACH
Jak osiągnąć zyski na rynku rosnącym najszybciej na świecie
Wydawnictwo:
MT Biznes
Oprawa: Twarda
Opis
Oto książka o Chinach, będąca w zasięgu absolutnie każdego biznesmena, nieoceniony podręcznik tego przedmiotu. Dla zarządzających, menedżerów, przedsiębiorców i inwestorów Jak robić interesy w Chinach to z pewnością przewodnik omawiający od A do Z wszystkie aspekty wykorzystywania i rozwijania okazji biznesowych w Chinach.
Trzeba rozumieć chińskie rynki wschodzące: od biotechnologii i medycyny po energetykę, finanse, media i rozrywkę oraz sfery spoza biznesu. Długoletni analityk spraw chińskich i dziennikarz gospodarczy Ted Plafker oferuje wskazówki osoby z wewnątrz, dotyczące wielu różnych dziedzin niezwykle istotnych dla sukcesu w dwudziestym pierwszym wieku.
Wskazówki i komentarze obejmują:
Zwrócenie uwagi na guanxi, słowo oznaczające prostą transakcję. Oznacza ?relacje? lub ?powiązanie? w bardzo wąskim znaczeniu. Użyte w kategoriach biznesowych lub biurokratycznych, guanxi ma dużo szersze znaczenie, obejmujące wszystko od ?powiązań?, ?budowy sieci? (networking) aż po ?wpływy?. W przeciwieństwie do drobniejszych spraw związanych z chińską etykietą, ludzie będą od ciebie oczekiwali zrozumienia guanxi i przestrzegania jego reguł.
Znajomość zarówno potencjału wzrostu jak i pułapek związanych z prowadzeniem interesów. Na przykład struktura joint venture wiąże się z olbrzymim ryzykiem i zazwyczaj gwarantuje solidną porcję frustracji wynikającej z zachowań lokalnego partnera. Jednakże starannie dobrany partner może być źródłem istotnych korzyści: potencjalnego dostępu do ziemi, kanałów dystrybucji, licencji gospodarczych, wykwalifikowanych pracowników, wielorakich powiązań i wsparcia rządu.
Zrozumienie niuansów kulturowych. Niezliczone historie opowiadane przez ludzi z działów sprzedaży i marketingu pomogą uniknąć gaf takich jak ta: reklama telewizyjna firmy Nike ?Chamber of Fear? z gwiazdą NBA Hebronem Jamesem wywołała w Chinach oburzenie, gdy zarzucono jej, że w niedopuszczalny sposób uraża dumę narodową.
To oczywista prawda, że Chiny są najszybciej rosnącą gospodarką na świecie. Co nie jest oczywiste, można znaleźć w tej książce ? dokładnie to, jak zachodnie firmy mogą znaleźć punkt oparcia i zwiększyć swoje zyski, prowadząc od wewnątrz interesy z tą największą superpotęgą.
O AUTORZE
Ted Plafker jest korespondentem w pekińskim biurze ?The Economist? i zajmuje się
gospodarką, polityką oraz kulturą Chin już od roku 1989. Jako niezależny korespondent w
Chinach był autorem publikacji w amerykańskich i międzynarodowych dziennikach i
czasopismach, takich jak ?Washington Post?, ?Boston Globe?, ?San Francisco Examiner?, ?Science?, ?Independent? czy ?International Herald Tribune?.
Trzeba rozumieć chińskie rynki wschodzące: od biotechnologii i medycyny po energetykę, finanse, media i rozrywkę oraz sfery spoza biznesu. Długoletni analityk spraw chińskich i dziennikarz gospodarczy Ted Plafker oferuje wskazówki osoby z wewnątrz, dotyczące wielu różnych dziedzin niezwykle istotnych dla sukcesu w dwudziestym pierwszym wieku.
Wskazówki i komentarze obejmują:
Zwrócenie uwagi na guanxi, słowo oznaczające prostą transakcję. Oznacza ?relacje? lub ?powiązanie? w bardzo wąskim znaczeniu. Użyte w kategoriach biznesowych lub biurokratycznych, guanxi ma dużo szersze znaczenie, obejmujące wszystko od ?powiązań?, ?budowy sieci? (networking) aż po ?wpływy?. W przeciwieństwie do drobniejszych spraw związanych z chińską etykietą, ludzie będą od ciebie oczekiwali zrozumienia guanxi i przestrzegania jego reguł.
Znajomość zarówno potencjału wzrostu jak i pułapek związanych z prowadzeniem interesów. Na przykład struktura joint venture wiąże się z olbrzymim ryzykiem i zazwyczaj gwarantuje solidną porcję frustracji wynikającej z zachowań lokalnego partnera. Jednakże starannie dobrany partner może być źródłem istotnych korzyści: potencjalnego dostępu do ziemi, kanałów dystrybucji, licencji gospodarczych, wykwalifikowanych pracowników, wielorakich powiązań i wsparcia rządu.
Zrozumienie niuansów kulturowych. Niezliczone historie opowiadane przez ludzi z działów sprzedaży i marketingu pomogą uniknąć gaf takich jak ta: reklama telewizyjna firmy Nike ?Chamber of Fear? z gwiazdą NBA Hebronem Jamesem wywołała w Chinach oburzenie, gdy zarzucono jej, że w niedopuszczalny sposób uraża dumę narodową.
To oczywista prawda, że Chiny są najszybciej rosnącą gospodarką na świecie. Co nie jest oczywiste, można znaleźć w tej książce ? dokładnie to, jak zachodnie firmy mogą znaleźć punkt oparcia i zwiększyć swoje zyski, prowadząc od wewnątrz interesy z tą największą superpotęgą.
O AUTORZE
Ted Plafker jest korespondentem w pekińskim biurze ?The Economist? i zajmuje się
gospodarką, polityką oraz kulturą Chin już od roku 1989. Jako niezależny korespondent w
Chinach był autorem publikacji w amerykańskich i międzynarodowych dziennikach i
czasopismach, takich jak ?Washington Post?, ?Boston Globe?, ?San Francisco Examiner?, ?Science?, ?Independent? czy ?International Herald Tribune?.
Szczegóły
Tytuł
JAK ROBIĆ INTERESY W CHINACH
Podtytuł
Jak osiągnąć zyski na rynku rosnącym najszybciej na świecie
Autor
Ted Plafker
Wydawnictwo
Rok wydania
2008
Oprawa
Twarda
Ilość stron
240
Format
15.8x23.3 cm
ISBN
978-83-610-4006-4
Język oryginału
How to Profit in the World?s Faster Growing Market
Tytuł oryginału
DOING BUSINESS IN CHINA
Rodzaj
Książka
EAN
9788361040064
Kraj produkcji
PL
Producent
MT Biznes Sp. z o.o.
Dodałeś produkt do koszyka

JAK ROBIĆ INTERESY W CHINACH
62,90 zł
Recenzje