38.85
Psychologia
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Jak uczy się mózg?
Opis
Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy szukają zrozumiałego, kompetentnego wyjaśnienia, w jaki sposób nasz mózg się uczy. Skupi na sobie uwagę możliwie najszerszego grona czytelników.
Prof. Robert Winston
Ten optymistyczny, żywy przegląd badań nad mózgiem trzeba koniecznie przeczytać. Jest znakomicie udokumentowany i trafia w samo sedno jeśli chodzi o uczenie się, zawsze mamy do czynienia z mózgiem.
Michael S. Gazzaniga, David T. McLaughlin Distinguished University Professor, Dartmouth College
Ekscytujący, przejrzysty i nieodparty opis tego, jak maszyneria mózgu kształtuje zarówno formalną, jak i nieformalną edukację.
Kathy Sylva, profesor psychologii wychowawczej, uniwersytet w Oksfordzie
Niezwykle przystępny przegląd wielu zagadnień na styku nauki o mózgu i wychowania, który w znakomity sposób streszcza wiele ostatnich fascynujących odkryć w dziedzinie neurobiologii, neuroobrazowania i psychologii. Nauczanie zawsze będzie miało coś ze sztuki ale nauczyciele, którzy przeczytają tę książkę, będą wiedzieć znacznie więcej na temat jego naukowych podstaw.
Stanislas Dehaene, INSERM Cognitive Neuroimaging Research Unit, Paris
W ciągu ostatnich lat wymuszone uczenie się niemowląt, czyli chów cieplarniany, bardzo zyskało na popularności ale czy rzeczywiście jest skuteczne Naukowcy badający funkcjonowanie ludzkiego mózgu zaczynają przyznawać, że zachowuje on plastyczność w okresie dorastania i dorosłości. Czy oznacza to, że możliwe jest uczenie się przez całe życie W tej pionierskiej książce dwie badaczki przedstawiają najnowszą wiedzę na temat tego, jak i kiedy mózg się uczy, i zastanawiają się, jakie są jej implikacje dla teorii i praktyki wychowania.
Ta przełomowa książka zainteresuje studentów psychologii i pedagogiki, nauczycieli, psychologów, osoby zarządzające oświatą i rodziców.
Sarah-Jayne Blakemore jest stypendystką Towarzystwa Królewskiego (stypendium Dorothy Hodgkin) w Institute of Cognitive Neuroscience w londyńskim University College. Prowadzi badania nad rozwojem mózgu w okresie dorastania oraz poznaniem społecznym w autyzmie. W 2000 roku została oddelegowana do brytyjskiego parlamentu z zadaniem napisania raportu na temat wychowania przedszkolnego dla Select Committee for Education
Uta Frith jest profesorem rozwoju poznawczego i wicedyrektorem Institute of Cognitive Neuroscience przy londyńskim University College. Jest czołowym ekspertem w dziedzinie autyzmu i dysleksji, autorką znanych książek na temat autyzmu i zespołu Aspergera.
Prof. Robert Winston
Ten optymistyczny, żywy przegląd badań nad mózgiem trzeba koniecznie przeczytać. Jest znakomicie udokumentowany i trafia w samo sedno jeśli chodzi o uczenie się, zawsze mamy do czynienia z mózgiem.
Michael S. Gazzaniga, David T. McLaughlin Distinguished University Professor, Dartmouth College
Ekscytujący, przejrzysty i nieodparty opis tego, jak maszyneria mózgu kształtuje zarówno formalną, jak i nieformalną edukację.
Kathy Sylva, profesor psychologii wychowawczej, uniwersytet w Oksfordzie
Niezwykle przystępny przegląd wielu zagadnień na styku nauki o mózgu i wychowania, który w znakomity sposób streszcza wiele ostatnich fascynujących odkryć w dziedzinie neurobiologii, neuroobrazowania i psychologii. Nauczanie zawsze będzie miało coś ze sztuki ale nauczyciele, którzy przeczytają tę książkę, będą wiedzieć znacznie więcej na temat jego naukowych podstaw.
Stanislas Dehaene, INSERM Cognitive Neuroimaging Research Unit, Paris
W ciągu ostatnich lat wymuszone uczenie się niemowląt, czyli chów cieplarniany, bardzo zyskało na popularności ale czy rzeczywiście jest skuteczne Naukowcy badający funkcjonowanie ludzkiego mózgu zaczynają przyznawać, że zachowuje on plastyczność w okresie dorastania i dorosłości. Czy oznacza to, że możliwe jest uczenie się przez całe życie W tej pionierskiej książce dwie badaczki przedstawiają najnowszą wiedzę na temat tego, jak i kiedy mózg się uczy, i zastanawiają się, jakie są jej implikacje dla teorii i praktyki wychowania.
Ta przełomowa książka zainteresuje studentów psychologii i pedagogiki, nauczycieli, psychologów, osoby zarządzające oświatą i rodziców.
Sarah-Jayne Blakemore jest stypendystką Towarzystwa Królewskiego (stypendium Dorothy Hodgkin) w Institute of Cognitive Neuroscience w londyńskim University College. Prowadzi badania nad rozwojem mózgu w okresie dorastania oraz poznaniem społecznym w autyzmie. W 2000 roku została oddelegowana do brytyjskiego parlamentu z zadaniem napisania raportu na temat wychowania przedszkolnego dla Select Committee for Education
Uta Frith jest profesorem rozwoju poznawczego i wicedyrektorem Institute of Cognitive Neuroscience przy londyńskim University College. Jest czołowym ekspertem w dziedzinie autyzmu i dysleksji, autorką znanych książek na temat autyzmu i zespołu Aspergera.
Szczegóły
Tytuł
Jak uczy się mózg?
Autor
Blakemore Sarah Jayne
, Frith Uta
Wydawnictwo
Seria
Wydanie
1
Rok wydania
2008
Oprawa
Miękka
Ilość stron
218
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323324034
Język oryginału
angielski
Tłumacze
Andruszko Robert
Tytuł oryginału
The Learning Brain. Lessons for Education
Rodzaj
Książka
EAN
9788323324034
Data premiery
2008-04-08
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dodałeś produkt do koszyka

Jak uczy się mózg?
38,85 zł
Recenzje