12.9
Książki
WSiP
Jak uczyć statystyki w zreformowanej szkole
Opis
Publikacja rozpoczyna cykl poradników dla nauczyciela ukazujących wiedzę statystyczną i probabilistyczną w takim stylu, w jakim nauczyciel powinien przekazywać ją swoim uczniom. Składa się z zestawu jednostek dydaktycznych, rozwijających poszczególne zagadnienia statystyczne czy probabilistyczne. Każda jednostka dydaktyczna zawiera następujące elementy:
- problem do rozwiązania, wprowadzający w matematyczną tematykę jednostki i mający pobudzić zainteresowanie czytelnika
- zadania, które służą stopniowemu wyeksponowaniu matematycznego sensu działań będących przedmiotem rozważań w tej jednostce i pytania podejmujące dialog z czytelnikiem w trakcie jego rozumowań matematycznych
- porcję wiedzy teoretycznej, wieńczącej wcześniejsze poszukiwania i odkrycia czytelnika
- zestaw problemów do samodzielnego rozwiązania, dających okazję do wykorzystania i ugruntowania zdobytej już wiedzy
- obszerny komentarz dydaktyczny dotyczący danej jednostki.
Materiały, które stanowią kanwę tej książki autorka zebrała podczas wieloletnich zajęć z rachunku prawdopodobieństwa i statystyki ze studentami Studium Zawodowego Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, a także podczas licznych warsztatów z nauczycielami matematyki szkół podstawowych i średnich.
- problem do rozwiązania, wprowadzający w matematyczną tematykę jednostki i mający pobudzić zainteresowanie czytelnika
- zadania, które służą stopniowemu wyeksponowaniu matematycznego sensu działań będących przedmiotem rozważań w tej jednostce i pytania podejmujące dialog z czytelnikiem w trakcie jego rozumowań matematycznych
- porcję wiedzy teoretycznej, wieńczącej wcześniejsze poszukiwania i odkrycia czytelnika
- zestaw problemów do samodzielnego rozwiązania, dających okazję do wykorzystania i ugruntowania zdobytej już wiedzy
- obszerny komentarz dydaktyczny dotyczący danej jednostki.
Materiały, które stanowią kanwę tej książki autorka zebrała podczas wieloletnich zajęć z rachunku prawdopodobieństwa i statystyki ze studentami Studium Zawodowego Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, a także podczas licznych warsztatów z nauczycielami matematyki szkół podstawowych i średnich.
Szczegóły
Tytuł
Jak uczyć statystyki w zreformowanej szkole
Autor
Ewa Łakoma
Wydawnictwo
Seria
BIBLIOTECZKA METODYCZNA. MATEMATYKA
Wydanie
1
Rok wydania
2001
Oprawa
broszura
Ilość stron
160
Format
16 x 23
ISBN
830208073X
Rodzaj
Książka
EAN
978830208073901
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.
Dodałeś produkt do koszyka

Jak uczyć statystyki w zreformowanej szkole
12,90 zł
Recenzje