39.9
Socjologia
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Jakość życia dzieci a status społeczno-ekonomiczny rodziny
Teoria i badania
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Oprawa: Miękka
Opis
Publikacja ukazuje zależności pomiędzy jakością życia dzieci a statusem społeczno-ekonomicznym rodziców. Przedstawia zastosowanie koncepcji jakości życia do badań zróżnicowania sytuacji życiowej dzieci (na przykładzie łódzkich szóstoklasistów) z perspektywy analiz strukturalnych. Przybliża kwestie teoretyczne związane z jakością życia oraz jakością życia dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem child indicators movement. W pogłębiony sposób porusza metodologiczne i etyczne kwestie badań ankietowych z dziećmi.Dwutorowa analiza - bazująca na wypracowanym modelu jakości życia, uwzględniającym takie sfery, jak: relacje rówieśnicze i rodzinne, sytuacja materialna, zdrowie, funkcjonowanie w szkole, subiektywny dobrostan dzieci, a także wykorzystująca koncepcję having, loving, being Erika Allardta - daje pogłębiony obraz sytuacji życiowej najmłodszych. Zarówno poszczególne obszary życia, jak i jego jakość ujmowana całościowo wiążą się ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziny, co pozwala wnioskować o nierównościach społecznych występujących w okresie dzieciństwa. Badania ujawniają wielowymiarowość i zróżnicowanie sytuacji życiowych respondentów, pozwalają też wskazać grupę dzieci doświadczającą skumulowanej deprywacji. Zaproponowany pomiar daje możliwość sporządzenia rzetelnej diagnozy, uwzględniającej różne aspekty sytuacji życiowej, w których należy podjąć interwencję.
Szczegóły
Tytuł
Jakość życia dzieci a status społeczno-ekonomiczny rodziny
Podtytuł
Teoria i badania
Autor
Marta Petelewicz
Wydawnictwo
Rok wydania
2016
Oprawa
Miękka
Ilość stron
214
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788380884588
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788380884588
Dodałeś produkt do koszyka
Jakość życia dzieci a status społeczno-ekonomiczny rodziny
39,90 zł
Recenzje