35
Socjologia
Śląsk
Jednostka i społeczeństwo w świecie mediów
Klasyczne i współczesne idee w teoriach średniego zasięgu
Wydawnictwo:
Śląsk
Oprawa: Miękka
Opis
W książce przedstawiono analizę dziesięciu teorii średniego zasięgu funkcjonujących w teorii komunikowania masowego. Są to teorie ograniczone obszarowo i znaczeniowo oraz jednocześnie weryfikowalne empirycznie. Głównym twórcą paradygmatu był Robert K. Merton, który doprowadził do zmniejszenia przepaści między światem wielkich teorii społecznych a światem mikroskopowej obserwacji zjawisk komunikacyjnych uprawianej przez Paula F. Lazarsfelda czy Carla I. Hovlanda. Głównym celem Autora jest syntetyczne przedstawienie wiedzy w tym obszarze. Każdą z teorii omówiono w pewnym porządku logicznym, wskazuje się na jej rozwój historyczny, założenia teoretyczne, metody badawcze, najważniejsze rezultaty empiryczne oraz związki z innymi koncepcjami pokrewnymi. Wspólną ich cechą jest to, że dotyczą funkcjonowania jednostki i społeczeństwa w świecie coraz bardziej inwazyjnych mediów masowych. Praca ma charakter, oprócz naukowego, akademicko-dydaktyczny.
Szczegóły
Tytuł
Jednostka i społeczeństwo w świecie mediów
Podtytuł
Klasyczne i współczesne idee w teoriach średniego zasięgu
Autor
Michalczyk Stanisław
Wydawnictwo
Rok wydania
2015
Oprawa
Miękka
Ilość stron
303
Format
16.0x23.5cm
Języki
polski
ISBN
9788360781746
Rodzaj
Książka
EAN
9788360781746
Kraj produkcji
PL
Producent
„ŚLĄSK” SP. Z O.O. WYDAWNICTWO NAUKOWE
Dodałeś produkt do koszyka

Jednostka i społeczeństwo w świecie mediów
35,00 zł
Recenzje