loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
22.9 Książki Aksjomat Toruń

Język polski Analiza porady ćwiczenia wskazówki Matura Poziom podstawowy
Szkoła ponadgimnazjalna

Katarzyna Dobrzelecka

,

Aleksandra Górka-Kriesel

,

Dorota Rychlewska

Wydawnictwo: Aksjomat Toruń
Oprawa: Miękka
22,90 zł
Cena rekomendowana: 30,35 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Szkoła ponadgimnazjalna staje dziś przed pewną, wydawałoby się, niewielką rewolucją zmianami w szkolnej części egzaminu maturalnego z języka polskiego. Rezygnując z tzw. prezentacji, zdecydowano o przeprowadzaniu egzaminu w tradycyjnej formie, tzn. losowaniu zagadnień i ich opracowywaniu ustnym i pisemnym w trakcie wewnątrzszkolnych procedur egzaminacyjnych. Wymagać będzie ten egzamin dużo więcej od uczniów, przede wszystkim dużo więcej wiedzy i umiejętności w kontakcie z językiem i literaturą ojczystą. Niezależnie od mojej prywatnej opinii, że taka forma podniesie poziom egzaminu z języka polskiego, muszę stwierdzić, że nauczyciele, kierując uczniami, a szczególnie uczniowie, mogą napotkać w przygotowywaniu się do egzaminu na spore trudności. Oto trzeba dobrze zorientować się w całości poznanego w trakcie edukacji materiału z historii, teorii literatury, kontekstów kulturowych oraz kultury współczesnej, a także interpretacji tekstów literackich oraz tekstów kultury. Przedstawiona książka trzech autorek podejmuje próbę pomocy tym wszystkim, którzy z trudnościami przygotowań będą się spotykać. Trzy doświadczone (co nie oznacza zrutynizowane) polonistki, panie Katarzyna Dobrzelecka, Dorota Rychlewska i Aleksandra Górka-Kriesel, opracowały ciekawy poradnik dla przygotowujących się do egzaminu. Podzieliły go na trzy części. Część pierwsza omawia ustny poziom egzaminu. Część druga poświęcona została rozprawce analityczno interpretacyjnej prozy i dramatu. Część trzecia wreszcie interpretacji utworu poetyckiego. Przyglądając się logice opracowania poszczególnych części, zauważyć trzeba od razu wysokie kompetencje autorek, swobodnie poruszających się po rozmaitych poziomach wiedzy o literaturze i kulturze. Autorkiprzywołują szerokie konteksty kulturowe motywów literackich, dobrze dobierają materiał egzemplifikacyjny(szczególnie malarstwo), pamiętają o tym, jak ważne znaczenie współcześnie (szczególnie dla młodzieży) ma sztuka filmowa. Stawiają inteligentne pytania, nie za wąskie, aby kierować uwagę ucznia na ważne tropy interpretacyjne. Przypominają istotne pojęcia i terminy z zakresu teorii literatury, co jest ważne dla wytworzenia sobie przez ucznia obrazu mentalnego czytanego utworu. Wszak inaczej traktujemy świat powieści czy dramatu niż liryki. Wiedza teoretyczna jest więc niezbędna w procesie analizy i interpretacji utworu literackiego, a częstobywa przez uczniów zapominana. Pojęcia z tego zakresu są tu dobrze sfunkcjonalizowane, unika się zbędnego teoretyzowania, nastawia się ucznia na poprawne wykorzystywanie teorii, a nie samą jej znajomość. Pomimo podporządkowania wywodu stałemu schematowi pożądanej odpowiedzi, unikają autorki nadmiernej formalizacji swoich instrukcji lektury, kierowanych do uczniów. Wielu z nich na pewno wyniesie z pracy z tą książką mnóstwo informacji, a przy tym nauczy się dobrych strategii pracy z tekstem tak tekstem literatury, jak i kultury. Takżenauczyciele mogą znaleźć tu sporo ciekawych pomysłów do wykorzystania, choć książka adresowana jest przede wszystkim do młodzieży maturalnej. Podsumowując książka jest na pewno pożyteczna, dobrze skonstruowana, kompetentnie opracowana. Z pewnością przyniesie sporo korzyści tym wszystkim, którzy zechcą z nią przygotowywać się do egzaminów. Mimo stałego schematu działań lekturowo-interpretacyjnych pozostawia sporo miejsca dla twórczej lektury tekstu. Z pełnym przekonaniem mogę rekomendować ją do druku. Życząc uczniom powodzenia na maturze, polecam im tę pozycję. Warto korzystać z doświadczenia nauczycieli, którzy okazali się tu kompetentnymi przewodnikami uczniów.Dr hab. Maria Jakitowicz

Kraj produkcji: Polska

Szczegóły

Tytuł
Język polski Analiza porady ćwiczenia wskazówki Matura Poziom podstawowy
Podtytuł
Szkoła ponadgimnazjalna
Autor
Katarzyna Dobrzelecka , Aleksandra Górka-Kriesel , Dorota Rychlewska
Wydawnictwo
Rok wydania
2015
Oprawa
Miękka
Ilość stron
160
Format
21.0x29.5cm
Języki
polski
ISBN
9788364660047
Rodzaj
Książka
Stan
Nowy
EAN
9788364660047
Data premiery
2015-02-11
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Aksjomat sp. z o.o
Lindego 7C
30-148 Kraków
PL
12 633 70 22
[email protected]
Podmiot odpowiedzialny

30-148 Kraków
PL
12 633 70 22
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
22,90 zł
Cena rekomendowana: 30,35 zł
Cena okładkowa/rekomendowana przez wydawcę/producenta.
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Język polski Analiza porady ćwiczenia wskazówki Matura Poziom podstawowy - Katarzyna Dobrzelecka, Aleksandra Górka-Kriesel, Dorota Rychlewska
Język polski Analiza porady ćwiczenia wskazówki Matura Poziom podstawowy
Katarzyna Dobrzelecka, Aleksandra Górka-Kriesel, Dorota Rychlewska
22,90 zł
30,35 zł
Przejdź do koszyka
22,90 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO