28.53
Klasa 2
WSiP
Kalejdoskop ucznia. Lektury. Klasy 1-3. Część 2Edukacja wczesnoszkolna
Opis
Kalejdoskop ucznia. Lektury. część 2 jest propozycją mającą ułatwić nauczycielom rozbudzanie i rozwijanie u dzieci zainteresowań czytelniczych.
W publikacji, składającej się z dwóch części, znajdują się różnorodne ćwiczenia przygotowane dla uczniów klas I–III do lektur polecanych przez MEN w podstawie programowej.
W drugiej części opracowano lektury dla klasy drugiej i trzeciej.
Lektury opracowane w cz. 2.:
- Hans Chrystian Andersen, Baśnie (do wyboru)
- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?
- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku
- Maria Krüger, Karolcia
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa
- Joanna Papuzińska, Asiunia
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie
- Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek
Proponowane ćwiczenia mają na celu między innymi:
- sprawdzenie stopnia rozumienia treści przeczytanych książek lub ich fragmentów,
- ustalenie przebiegu zdarzeń w tekście,
- omówienie cech głównych bohaterów i ocenę ich postępowania,
- doskonalenie umiejętności pisania różnych form gatunkowych, jak np. opis postaci, list, ogłoszenie.
- Uczniowie mają możliwość swobodnego wypowiadania się na temat własnych wrażeń o przeczytanej książce, współtworzenia lub tworzenia jej okładki, przeczytania krótkich informacji dotyczących autorów – twórców literatury dla dzieci.
- Do każdej lektury mali czytelnicy uzupełniają lub samodzielnie przygotowują metryczkę.
- Zeszyt wzbogacają diagramy, rebusy, historyjki obrazkowe, plątaninki, rozsypanki literowe i wyrazowe oraz inne ćwiczenia i polecenia aktywizujące ucznia, a także nalepki i wycinanki.
Nauczyciel decyduje, w jakiej kolejności będzie omawiał lektury, pamiętając o strukturze zeszytu – pierwsze opracowania są propozycjami przeznaczonymi dla najmłodszych uczniów. Warto przypomnieć, że materiał ćwiczeniowy należy dostosować do możliwości zespołu klasowego, uzupełnić poleceniami dotyczącymi szczegółowej interpretacji tekstu, aspektów społecznych, etycznych, wychowawczych oraz wzbogacić własnymi propozycjami i scenariuszami zajęć.
W publikacji, składającej się z dwóch części, znajdują się różnorodne ćwiczenia przygotowane dla uczniów klas I–III do lektur polecanych przez MEN w podstawie programowej.
W drugiej części opracowano lektury dla klasy drugiej i trzeciej.
Lektury opracowane w cz. 2.:
- Hans Chrystian Andersen, Baśnie (do wyboru)
- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?
- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku
- Maria Krüger, Karolcia
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa
- Joanna Papuzińska, Asiunia
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie
- Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek
Proponowane ćwiczenia mają na celu między innymi:
- sprawdzenie stopnia rozumienia treści przeczytanych książek lub ich fragmentów,
- ustalenie przebiegu zdarzeń w tekście,
- omówienie cech głównych bohaterów i ocenę ich postępowania,
- doskonalenie umiejętności pisania różnych form gatunkowych, jak np. opis postaci, list, ogłoszenie.
- Uczniowie mają możliwość swobodnego wypowiadania się na temat własnych wrażeń o przeczytanej książce, współtworzenia lub tworzenia jej okładki, przeczytania krótkich informacji dotyczących autorów – twórców literatury dla dzieci.
- Do każdej lektury mali czytelnicy uzupełniają lub samodzielnie przygotowują metryczkę.
- Zeszyt wzbogacają diagramy, rebusy, historyjki obrazkowe, plątaninki, rozsypanki literowe i wyrazowe oraz inne ćwiczenia i polecenia aktywizujące ucznia, a także nalepki i wycinanki.
Nauczyciel decyduje, w jakiej kolejności będzie omawiał lektury, pamiętając o strukturze zeszytu – pierwsze opracowania są propozycjami przeznaczonymi dla najmłodszych uczniów. Warto przypomnieć, że materiał ćwiczeniowy należy dostosować do możliwości zespołu klasowego, uzupełnić poleceniami dotyczącymi szczegółowej interpretacji tekstu, aspektów społecznych, etycznych, wychowawczych oraz wzbogacić własnymi propozycjami i scenariuszami zajęć.
Szczegóły
Tytuł
Kalejdoskop ucznia. Lektury. Klasy 1-3. Część 2Edukacja wczesnoszkolna
Autor
Wydawnictwo
Seria
Rok wydania
2017
Oprawa
pudełko
Ilość stron
80
Format
20 x 27,5 cm
ISBN
9788302171161
Rodzaj
Ćwiczenia
Stan
Nowy
EAN
9788302171161
Data premiery
2017-07-01
Dodałeś produkt do koszyka
Kalejdoskop ucznia. Lektury. Klasy 1-3. Część 2Edukacja wczesnoszkolna
28,53 zł
Recenzje