26
Psychologia
Wydawnictwo Naukowe UAM
Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym
Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach szkolnych
Opis
Monografia prezentuje analizę procesów konstruowania tożsamości narodowej w dyskursie edukacyjnym na przykładzie podręczników szkolnych. Posługując się teorią postkolonialną oraz teorią dyskursu Ernesto Laclau, autorka rekonstruuje dyskursy zaangażowane w proces retorycznego konstruowania tożsamości narodowej oraz stawia pytanie o inkluzję w edukacji obywatelskiej. Podstawą rozważań jest analiza treści podręczników prowadzona w perspektywie badań nad mediami edukacyjnymi (educational media studies) oraz pedagogiki krytycznej. Praca łączy pedagogiczne badania nad dyskursem z podejściem lingwistycznym. Analiza retorycznych procesów konstruowania tożsamości wzbogacona jest zatem o analizę metafor pojęciowych dotyczących kategorii narodu w ujęciu Georga Lakoffa i Marka Johnsona. Analiza dyskursu prowadzona jest na podstawie metody Jamesa Paula Gee. Istotnym elementem książki są teoretyczne rozważania na temat możliwości uzgodnienia procesów konstruowania tożsamości w postkolonializmie oraz teorii dyskursu Ernesto Laclau.
Szczegóły
Tytuł
Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym
Podtytuł
Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach szkolnych
Autor
Popow Monika
Wydawnictwo
Seria
PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA
Wydanie
1
Rok wydania
2015
Oprawa
Miękka
Ilość stron
210
Format
17.0x24.0cm
Języki
polski
ISBN
9788323229797
Liczba tomów
1
Numer tomu
1
Tytuł tomu
Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym. Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach
Język oryginału
polski
Tytuł oryginału
Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym. Analiza procesów konstruowania tożsamości w podręcznikach
Rodzaj
Książka
EAN
9788323229797
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UAM
Dodałeś produkt do koszyka

Kategoria narodu w dyskursie edukacyjnym
26,00 zł
Recenzje