loading
Status zamówienia
61 651 55 95
Zaloguj się
Funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się lub załóż konto aby otrzymać powiadomienie o dostępności.
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się przy pomocy
Nie masz konta?
Zarejestruj się
54 Książki Wydawnictwo Naukowe UMK

Kolor w kulturze

Oprawa: Miękka
54,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny

Opis

Kolorem ludzie posługują się intencjonalnie we wszystkich kulturach, a jednocześnie używają go w sposób bardzo zróżnicowany zarówno w zakresie palety barw, jak i przypisywanych jej znaczeń oraz celów jej zastosowania. Kolor może więc znaleźć się w centrum debaty dotyczącej uniwersalizmu
i różnorodności kulturowej. Dzięki niemu możemy odkrywać różnice istniejące między kulturami (np. kolor żałoby: w Polsce czerń, w Japonii biel; kolory tradycyjnych strojów: indygo Tuaregów, czerwień Masajów), ale też z przemian zachodzących w obrębie jednej kultury. Za pomocą koloru próbujemy również
charakteryzować pewne zjawiska w kulturze, a nawet całe kultury (np. czarna msza, czarne koszule, białe kołnierzyki, białe plamy w historii, pomarańczowa rewolucja, green peace, rasa żółta, rasa biała, kultura czarnej Afryki, szarzyzna epoki PRL-u czy think pink jako synonim kultury amerykańskiej). Książka ta w całości poświęcona jest analizie funkcji i znaczeń kolorów występujących w różnych sferach życia kulturowego (od tekstów autorów łacińskich poprzez średniowieczne kodeksy iluminowane aż po sztuki teatralne Bergmana, filmy Kieślowskiego czy debaty telewizyjne oraz widowiska sportowe i młodzieżowe subkultury). Książka podzielona została na pięć dużych rozdziałów: I. Kolor w słowie II. Kolor w obrazie III. Kolor w teatrze i w filmie IV. Kolor w mediach i przestrzeni publicznej V. Kolor a tożsamość indywidualna i zbiorowa. Publikację otwierają więc refleksje nad znaczeniem słowa kolor, zamykają zaś rozważania dotyczące koloru jako takiego i roli, jaką spełnia on w rzeczywistości społecznej. Znaleźć możemy tutaj zatem szeroki wachlarz zagadnień począwszy od kwestii etymologicznych związanych z kolorami, a skończywszy na ich funkcjach perswazyjnych i marketingowych.

Szczegóły

Tytuł
Kolor w kulturze
Wydanie
1
Rok wydania
2010
Oprawa
Miękka
Ilość stron
358
Format
15.8x22.8cm
Języki
polski
ISBN
9788323125259
Rodzaj
Książka
EAN
9788323125259
Data premiery
2010-08-24
Kraj produkcji
PL
Producent
Wydawnictwo Naukowe UMK
ul. Gagarina 5
87-100 Toruń
PL
56 611 48 09
[email protected]

Recenzje

Brak recenzji
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Twoja recenzja
Twoja ocena:
Dziękujemy za dodanie opinii!
Pojawi się po weryfikacji administaratora.
54,00 zł
Produkt chwilowo niedostępny
Dodałeś produkt do koszyka
Kolor w kulturze
Kolor w kulturze
54,00 zł
Przejdź do koszyka
54,00 zł
Rabaty do 45% non stop Rabaty do 45% non stop
Ponad 200 tys. produktów Ponad 200 tys. produktów
Bezpieczne zakupy Bezpieczne zakupy
Tami
O firmie
Dane firmowe
dobraksiazka.pl
ul. Starołęcka 7
61-361 Poznań [email protected]
Poczta polska DPD Orlen Paczka InPost
Przelewy24 BLIK VISA MASTERCARD PAYPO