Kompania Ostrzy: podręcznik główny (KO1)
Opis
Przyłącz się do przemarszu w kierunku Twierdzy Niebiańskiego Sztyletu. Jest nas zaledwie kilkoro, nasze zapasy się kończą, a każda kolejna misja stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo. Jeśli jednak istnieje jakakolwiek szansa na odwrócenie losów tej wojny, tylko my możemy tego dokonać. Jesteśmy jedyną szansą dla ludzkości. Jesteśmy kompanią ostrzy!
Droga do Twierdzy Niebiańskiego Sztyletu
Legion wycofuje się po przegranej bitwie z nieumarłymi. To wy jesteście jego legionistami, związanymi ze sobą krwią i braterstwem broni.
Wasz czas się kończy, a kolejni bracia i siostry padają w starciach z siłami Popielnego Króla. Musicie dotrzeć do Twierdzy Niebiańskiego Sztyletu, zanim zostaniecie odcięci przez nieumarłych. Płacąc krwią, będziecie atakować, manewrować, dobijać nierozsądnych targów i dopuszczać się desperackich podstępów. Wasz zegar tyka i niebawem wybije na nim ostatnia godzina.
Czy będziecie w stanie przechytrzyć, prześcignąć i przetrzymać ataki niekończących się hord nieumarłych? A może Popielny Król zmiażdży was swoją żelazna pięścią? Zagrajcie w Kompanię ostrzy – militarne fantasy Wykute w mroku – aby się o tym przekonać.
Ten podręcznik zawiera wszystkie zasady, których będziecie potrzebować. W środku znajdziecie:
- Przejrzystą strukturę rozgrywki, dzięki której rozegracie pełne niebezpieczeństw misje, decydujące o losie Legionu.
- Rekrutów, Żołnierzy i pięciu różnych Specjalistów, którzy są tworzeni na bieżąco, gdy wojna zaczyna zbierać swoje żniwo.
- Role Legionu, w które wcielą się wszyscy gracze: Legata, który decyduje o priorytetach misji, Trybuna, który dowodzi drużynami, Kwatermistrza, który zarządza cennymi zasobami i zaopatrzeniem, Starszego nad szpiegami, który zdobywa informacje wywiadowcze oraz Kronikarza, którzy spisuje historię Legionu.
- Trzy Namaszczone – kobiety przepełnione boską mocą. Każda z nich będzie wspomagała Legion w inny sposób.
- Zasady rozwoju Legionu, awansowania legionistów i zdobywania nowych zasobów.
- Cztery różne dziedzictwa dla odważnych ludzi, którzy chcą po prostu przetrwać jeszcze jedną noc.
- Znana z Ostrzy w mroku, solidna i lubiana mechanika Johna Harpera.
- Mechanika rozbudowana i dostosowana do tematu przez autorów gry.
- Kampania ma wyraźny początek i koniec, a jej rozegranie zajmuje od kilku do kilkunastu sesji.
- Militarne fantasy inspirowane między innymi Czarną Kompanią Glena Cooka.
- Mroczny klimat, ograniczone zasoby, wyzwania, które mogą pogrążyć Legion.
- Dobra regrywalność dzięki różniącym się od siebie Namaszczonym i Splugawionym.
- Łatwość modyfikowania i dostosowywania gry do swoich potrzeb.
- Gracze i graczki kontrolują przebieg gry, a ich decyzje mają ogromne znaczenie.
- Mikrozarządzanie zasobami, zarówno ludzkimi, jak i zaopatrzeniem.
- Gra toczy się na dwóch poziomach – taktycznym i strategicznym.
Recenzje